Elektrikli araç şarj istasyonlarına ilişkin standartlar belirlendi
TOGG, üretim
bandından indiğinde, şarj altyapısının Türkiye genelinde elektrikli araç
kullanımını destekler seviyede olması için çalışmaları devam ediyor. Elektrikli
araç şarj üniteleri ve istasyonları hakkında iki standardın detayları belli
oldu.
Sanayi ve Teknoloji
Bakanlığından yapılan açıklamaya göre, Türkiye'nin Otomobili planlanan takvim
doğrultusunda ilerlerken, Bakanlık da gerekli altyapı hazırlıklarını yapıyor.
TOGG, üretim bandından indiğinde, şarj altyapısının
Türkiye genelinde elektrik araç kullanımını
destekler seviyede olması için çalışmalar devam ediyor. 2030 yılına kadar TOGG başta olmak üzere 2 milyondan fazla elektrikli
aracın yollarda olacağı öngörülüyor.
Artan elektrikli araç kullanımına
paralel olarak 250 binden fazla kamuya açık şarj noktasına ihtiyaç duyulacağı
ifade ediliyor. Böylece gelecek yıllarda elektrikli araçlarla birlikte şarj
altyapısının da çok hızlı şekilde büyümesi bekleniyor.
Bakan
Varank duyurmuştu
Bu kapsamda şarj ekosistemini kısa zamanda istenilen seviyeye
ulaştırmak amacıyla teknik standartlar, mevzuat düzenlemeleri ve yatırım
destekleri gibi önemli başlıklarda atılacak adımlar hayata geçirilmeye
başlandı.
Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank'ın, Türkiye Büyük
Millet Meclisi (TBMM) Plan ve Bütçe Komisyonunda "Elektrikli araç şarj
üniteleri ve istasyonları hakkında 2 önemli standart yayımladık" diye
ifade ettiği standardın detayları oluşturuldu.
TSE
tarafından hazırlandı
Elektrik şarj istasyonlarının güvenli kurulumları
için teknik kriterleri içeren "Elektrikli Araç Şarj Üniteleri ve
İstasyonları-Kurulum ve Güvenlik Gerekleri" standardı TSE tarafından hazırlandı.
Standart, şarj üniteleri ve istasyonların kurulumu için
elektriksel gerekleri, ünitelerin yerleştirilecekleri yerlerle ilgili konumu, şarj
yönteminin seçimini, ünitelerin montajı ile ilgili tavsiyeleri ve işaretleme
gereklerini içeriyor.
Standart, şarj sistemlerinin, şebekeye bağlanmasını sağlayan
elektrik tesislerinin tasarımı, kurulumu, monte edilmesi, doğrulanması ve
güvenlik gereklerini kapsıyor.
Şarj ünitelerinin yerleştirilecekleri yerlerle ilgili tavsiyeler
Şarj yöntemleri, konum seçimi gibi kılavuz bilgiler
de standardın içeriğinde yer alıyor. Standart, şarj ünitelerinin
yerleştirilecekleri yerler ile ilgili gerekleri, ilkeleri ve tavsiyeleri de
barındırıyor.
Mayıs ayında da elektrikli araçlar ve şarj
sistemleri ile ilgili üreticiler, tüketiciler ve mevzuat yapıcıları için ortak
bir dil oluşumuna katkı sağlamak için temel terimleri ve tanımları kapsayan
"Elektrikli Araçlar ve Elektrikli Araç Şarj Sistemleri-Temel Terimler ve
Tanımlar" standardı TSE tarafından hazırlanmıştı.
Gerekli altyapı hazırlıkları yapılıyor
Bakan Varank, konuya ilişkin yaptığı
değerlendirmede, "Türkiye’nin Otomobili'nin test süreçleri planlanan
takvim doğrultusunda ilerliyor. Bakanlık olarak bizler de gerekli altyapı
hazırlıklarını yapıyoruz. TOGG, üretim bandından indiğinde, şarj altyapısının
Türkiye genelinde elektrik araç kullanımını destekler seviyede olması için
çalışmalarımız son sürat devam ediyor. Bu amaç doğrultusunda hazırlanan
standartlar, elektrikli araçlara dair bir ekosistem ile altyapı ve yan
sanayisinin hızlı bir biçimde oluşumuna katkı sunacak" sözlerini kullandı.
TSE'nin hazırladığı milli standartların ekosisteme
bazı kolaylıklar getireceğini söyleyen Varank, "Öncelikle ülkemizde tüm
paydaşların aynı dili kullanmaları sağlanarak teknik düzenlemelerde ortak dil
oluşumuna katkı sunuldu. Şimdi Elektrikli Araç Şarj Üniteleri ve
İstasyonları-Kurulum ve Güvenlik Gerekleri Standardı ile de elektrikli araç
şarj istasyonlarının uluslararası standartlara uygun, kullanıcı açısından
güvenli, üreticiler açısından da etkin şekilde kurulumunun sağlanması temin
edilecek" dedi.
Kaynak: AA, TRT Haber
Kod ÇeviriciKod Çevirici EmojilerEmojiler