Üniversite sınavı sonuçları açıklandı, sıra tercihte.
Yakın zamanda bazı mesleklerin yok olması beklenirken, meslek tercihinde
robotlaşma ve yapay zekanın göz ardı edilmemesi gerekiyor. Tercih yapacak
gençlerin mutlaka okuması gerektiğini düşündüğüm yönlendirici bir makale…
Üniversite sınavlarının açıklanmasıyla birlikte
tercih dönemine giren gençler, kendileri için ideal mesleği seçmeye
hazırlanıyor. Uzman isimler bazı mesleklerin yakın zamanda yok olacağını ifade
ederken, tercihlerde teknoloji faktörüne dikkat çekiyor. Tezmaksan
Genel Müdürü Hakan Aydoğdu, gelecekte robot kullanabilen, programlayan, yazılım
çözümleri ve otomasyon sistemleri geliştiren, uygulayan, hayata geçiren,
dijital altyapıları oluşturan mesleklere ihtiyaç olacağını belirterek “Dünya genelindeki dev endüstriyel
otomasyon aktörleri, sektördeki dijital dönüşümün itici güçleri arasında yer
alıyor. Endüstriyel IoT, üretim kurallarını baştan yazıyor, dijital fabrikaları
bambaşka bir boyuta taşıyor. Robot kullanabilen, programlayan, yazılım
çözümleri ve otomasyon sistemleri geliştiren, uygulayan, hayata geçiren,
dijital altyapıları oluşturan yepyeni mesleklere ihtiyaç olacağını düşünüyorum.
Zaten gençler de daha çok yenilikçi meslekleri tercih ediyor” dedi.
Meslek liseleri ve üniversitelerden mezun olan
gençlerin dijital dönüşüme paralel olarak donatılması gerektiğinin altını çizen
Aydoğdu şunları kaydetti: Pandemi birtakım süreçleri hızlandırmış olabilir ama
henüz geç değil. Bu süreçte okul-sanayi iş birlikleri önem arz ediyor. Çünkü
ülkemizde başarılı öğrenciler mesleki veya teknik eğitimlere pek
yönlendirilmiyor. Oysaki dönüşen imalat şartlarında iyi mühendislere,
yazılımcılara, operatörlere ihtiyacımız var. Dolayısıyla başarılı ve yetenekli
öğrencilerin sanayi sektörünü hedeflemeleri önemli.
OYUNA İLGİ BÜYÜK
Dünyada ve Türkiye’de her geçen gün yükselen sektörlerden biri de dijital oyun
sektörü. Küresel oyun pazarının 2021'de 175 milyar doların üzerine çıkması,
2023’e kadar ise 200 milyar doları geçmesi bekleniyor. Yıl sonuna kadar
dünyadaki oyuncu sayısının ise 2,9 milyar olacağı tahmin ediliyor.
AdColony’nin, Türkiye'nin mobil oyuncuları hakkındaki araştırmasına göre, Türk
yetişkinlerin yüzde 79'u mobil oyun oynuyor. Türk mobil oyuncular, mobil
cihazlarında günde dört saatten fazla zaman harcıyor. Türkiye’de üretilen
oyunların yüzde 90’ı ise küresel oyun pazarına ulaşıyor. Sektörün 2020 yılı
itibarıyla Türkiye'deki geliri ise 880 milyon dolar oldu.
Oyun sektörünün giderek büyüdüğünü ifade eden İstinye Üniversitesi (İSÜ)
Dijital Oyun Tasarımı Bölümü Öğretim Görevlisi Nevin Eryılmaz “Pandemiyle birlikte oyunlara ilgi arttı.
Artan ilgiyle birlikte oyun sektörü yatırımcıların da dikkatini çekiyor. Son
beş yıl içinde global şirketlerden Türk oyun sektörüne 2,4 milyar dolarlık
yatırım gerçekleştirildi. Bu alanda yeni girişimlerin ve yatırımların giderek
artacağını düşünüyorum” diye konuştu. Dijital Oyun Tasarımı Bölümünün
gençlerin ilgi duyduğu bir alan olduğunu dile getiren Eryılmaz, şu bilgileri
verdi: Öğrenciler burada, yalnızca eğlence pazarı için değil, sağlık, eğitim,
inşaat, pazarlama, sanal gerçeklik ve diğer sektörler için de oyun tasarlamayı
ve geliştirmeyi öğreniyorlar. Dört yıllık eğitimin ardından adaylar, program
sayesinde elde edilecek bilgiyle ve ilgi alanlarına göre oyun geliştiricisi,
oyun motor yazılımcısı, oyun programcısı, VR geliştirici, oyun tasarımcısı,
seviye tasarımcısı, teknik tasarımcısı, oyun sanatçısı, oyun veri analisti,
programcı, mobil geliştirici veya yapımcı olarak oyun endüstrisi rollerinde
kariyer fırsatı yakalayabiliyorlar.
TÜRK OYUNU DÜNYADA ZİRVEDE
Mobil oyun geliştiricisi Panteon, pandemi başlangıcında yayınladığı ve bugüne kadar 50 milyondan fazla indirilen “Home Restoration” ve “Sling Plane”den sonra yeni oyunu “Trading Master 3D”yi yayınladı. Trading Master 3D ilk üç günde 6 milyondan fazla indirilerek; ABD, İngiltere, Kanada, Rusya, Almanya, İtalya ve Fransa başta olmak üzere 50’den fazla ülkede en çok indirilenler listelerinde zirvede yer aldı.
ODTÜ Teknokent’te faaliyet gösteren Panteon
Hyper-casual oyunlardaki başarılı operasyonlarına ek olarak, geçtiğimiz mayıs
ayında yeni mid-core 4X Strateji oyunlarının geliştirme süreci için 10 milyon
dolarlık yeni bir fon toplamıştı.
Kaynak Ömer Temür/ Türkiye Gazetesi
Kod ÇeviriciKod Çevirici EmojilerEmojiler