TSK’nın Havada Yakıt İkmal Görevi Asenalarda
Havada yakıt ikmali yapma yeteneğine sahip dünyada az sayıdaki ülkelerden biri Türkiye, TSK bu kabiliyetiyle uzun süreli ve uzun menzilli hava harekatları gerçekleştirebiliyor. Fırat kalkanı, Zeytin Dalı, Barış Pınarı, Pençe Kartal gibi tüm sınır ötesi harekatlar ve terörle mücadele kapsamında savaş uçaklarını en uzun süre havada tutan nam-ı diğer Asenalar. Adana’da bulunan 101. Havada yakıt İkmal Filosu, envanterindeki 7 KC- 135R uçağı ile tam 25 yıldır görevde. Aseenaların bulunduğu 101. Havada Yakıt İkmal Filosu, kapılarını TRT Haber’e açtı:
Filo komutanı, KC-135R uçağının, 1995 yılından
bugüne kadar Türk Hava Kuvvetlerinin katıldığı bütün harekatlarda, bütün yurt
dışı intikallerinde uçak götürme, personel nakli veya kargo nakli için
kullanıldığını anlattı.
40 bin fit irtifaya kadar görev yapabiliyor
4 jet motoruna sahip tanker uçakta, 2 subay ve 2 astsubay görev
yapıyor. KC-135R, havada yakıt ikmali yapabilmek için bulunan panellerin
altında baştan sonra 100 ton yakıt taşıyabiliyor.
Görev; uçağın kuyruğundaki özel bir bölümde, Havada Yakıt İkmal
Operatörü tarafından gerçekleştiriliyor.
Havada
yakıt ikmali sırasında operatör, yakıt alan uçak pilotları ile sürekli iletişim
halinde oluyor. KC-135R 40 bin fit irtifaya kadar görev yapabiliyor.
Yere inmeden yeni göreve hazırlar
Envanterdeki F-16'lara dakikada 1 ton, F4 ve E7T Havadan Erken
İhbar ve Kontrol Uçaklarına ise dakikada 2 ton yakıt aktarabiliyor. Filo
komutanı, KC-135R uçağıyla ilgili şu bilgileri de verdi:
"KC-135R uçağı,
kuvvet çarpanı olarak nitelendirilen havada savaş uçaklarımızın görev süresini
ve menzilini uzatan bir özelliğe sahiptir. Ülkemize yönelen tehditlerin,
ülkemizin sınırlarının çok daha ilerisinde bertaraf edilmesine yardımcı
olmaktadır."Yakıt
ikmali tamamlanan uçaklar, yere inmeden yeni göreve hazır hale geliyor. (Doğancan
Aksoy/ TRT Haber)
Kaynak: Doğancan Aksoy/ TRT Haber
Kod ÇeviriciKod Çevirici EmojilerEmojiler