Türk Oyunu ABD Listelerinde Zirvede




Türk Oyunu ABD Listelerinde Zirvede 


ODTÜ Teknokent Animasyon Teknolojileri ve Oyun Geliştirme Merkezi (ATOM) ekiplerinden Quok Games, Repair Master 3D oyunuyla ABD listelerinde zirveye çıkarken, Türk oyun geliştiricilerinin elinden çıkan oyunların başarısına bir yenisi daha eklendi. Quok Games’in kurucusu Burak Güneş Özgüney, 2018 yılında ATOM’un bir araya getirmesiyle 3 kişilik ekiple başladıklarını, bu zamana kadar 30’dan fazla oyun geliştirdiklerini ifade ederken, ” Bunların bazılarında potansiyel gördük. Hatta 2’si de yayınlandı ancak hiçbiri şu anki oyunun seviyesine çıkamadı. Bunlar yaşanırken bu yılın başında ekibi 4 kişiye çıkardık” dedi 




Popüler olan oyunun ortaya çıkma hikayesini anlatan Özgüney, farklı mekanikleri bir çatı altında buluşturduklarını belirtti: “İlk başta bir bilgi işlem ofisi vardı aklımızda. Hem yazımsal hem donanımsal sorunları çözecektik ancak sonra yazılım kısmını istediğimiz gibi oyunlaştıramayacağımızı gördük. Buradan da oyunu tamamen donanıma odaklanacak şekilde değiştirdik. Oyunda oyuncunun karşısına bozuk telefonlar, dizüstü bilgisayarlar elektronik cihazlar geliyor. Oyuncu da basit mekaniklerle bu aletleri tamir ediyor. Yeri geliyor kırık cam koruyucusu değiştiriyor, yeri geliyor pas temizliyor. Sürekli açılan yeni mekanikler sayesinde oyuncunun oyundan çabucak sıkılması engellenmiş oluyor” dedi. 


Repair Master 3D Oyununun başında sadece telefon tamir edilirken sonra hızlıca yeni cihazlar için geliştirilebilir bir mağaza eklediklerini belirten Özgüney, “Oyun çok hızlı bir şekilde yükseldi ve birinci sıraya oturdu ve 5 gündür orada. Açıkçası bekliyorduk. Yani belki bu oyun olmazdı ama bundan sonra yapacağımız oyunlardan biri olurdu, yakın olduğunu hissediyorduk. Çünkü birkaç kere çok yaklaşmıştık ve o oyunlardan çok şey öğrendik. Hypercasual oyun yaparken oyunların başarısız olması çok normal bir durum Bu durumlara duygusal yaklaşmayıp o oyundan öğrenebileceğinizi öğrenerek sonrakine başlamanız gerekiyor. Bu işlemi yeteri kadar tekrar ederseniz de başarı kaçınılmaz diye düşünüyoruz” dedi. 




Yeni tip koronavirüs (Covid-19) salgınıyla beraber alınan tedbirler kapsamında oyun sektörünün bundan çok olumlu etkilendiğini ifade eden Özgüney, “Çünkü insanlar evde daha çok kalmaya başlayınca ister istemez oyunlarda geçirdikleri vakitlerde arttı. Oynanma sürelerinin artması da mobil oyunlarda geliri olumlu etkiledi. Böyle bir dönemde birinci sırada oyunumuz olması da organik indirme sayımızı artıracaktır. Şu anki planımız bir süre daha Hypercasual oyun yapmaya devam edip en azından bu başarıda bir oyun çıkarmak. Sonrasında ekibi yavaşça büyütüp biraz daha büyük oyunlar yapmak istiyoruz. Bir de bu süreç boyunca hep yanımızda olan ATOM’un yeni ekiplerine elimizden geldiğince, başta bilgi aktarımı olmak üzere yardım etmeyi planlıyoruz” dedi. Türkiye birçok alanda atağa kalkmışken oyun sektöründe Türk şirketlerin başarıları bizleri gururlandırıyor. 


Kaynak: www.haber7.com/teknoloji                
Sonraki
Önceki Konu
Önceki
Sonraki Konu »