Savunma Sanayisinde Yerli Dönüşüm


        (Fotoğraf: AA)

Savunma Sanayisinde Yerli Dönüşüm


Makine Ve Kimya Endüstrisi Kurumunun (MKEK), üretim kapasitesini üç katına çıkaran, proje kapsamında yerli ve milli makinelerle oluşturulan yeni üretim hattı, Gazi Fişek fabrikasında hizmete girerek yurt dışı bağımlılığı tamamen ortadan kaldırıyor. Türk sanayisinin imkanlarıyla yarı maliyetle devreye alınan tesisin çalışmalarının güvenli şekilde sürdürülmesi açısından da kritik önem taşıyor. Türkiye’nin hafif silah mühimmat üretimi yapan tek devlet kuruluşu olan Makine ve Kimya Endüstrisi Kurumu, devreye aldığı Gazi Fişek Fabrikasındaki yeni üretim hattıyla, 13 farklı kalibrede 43 farklı tipte NATO standartlarında fişek üretilecek. Savunma sanayisinde silah, mühimmat, roket-patlayıcı üreten kurum MKEK, koronavirüs kapsamında cerrahi maske, hijyenik tulum ve solunum cihazı ekipmanları da üretiyor.




Dizayn ve tasarımı tamamen kuruma ait olan üretim hattındaki tezgahların, imalat, montaj ve seri üretime geçilmesi 1,5 yıl kadar bir süreçte tamamlandı. Gazi Fişek Fabrikasında 5,56 milimetreden 40 milimetreye kadar ve üretim hattında Rus mühimmatları 7,62x54 (Bixi) ve 7,62x39 (kalaşnikof) olmak üzere tüm mühimmatları üretebilecek. Yeni üretim hattıyla kurumun fişek üretim kapasitesi üç katına çıkarken, bununla birlikte kurumun maliyetleri aşağı çekme yönünde ciddi katkı sağlayacak. Proje kapsamında ihtiyaç duyulan makinelerin yabancı firmalardan temin edilmeyip makinelerin yerli olması maliyetleri yarıya indiriyor. 




Milli Savunma Bakanı Hulusi Akar ve TSK’nın komuta kademesi yeni hattın açılış törenine video konferans yöntemi ile katıldı. Milli ve yerli sanayide anlamlı bir konuma sahip Gazi Fişek Fabrikası, Silahlı Kuvvetlerimizin ihtiyacının karşılanması bakımından son derece önemli bir konuma sahip olduğunu belirten Akar, “O bakımdan bu özel ve anlamlı fabrikamıza artık yabancı makinalarla değil, yerli ve milli makinalarla hizmet getirmenin, üretim sağlamanın da anlamı ve önemi çok büyük. Tezgah bağımlılığımız olduğunda parasını verdiğimiz malzemeleri alamamak gibi durumlarla karşılaştık. Biz bu hızda gittiğimiz taktirde bütün üretim malzemelerimizin tezgahlarını da İnşallah kendi kendimize yapabilir hale geliyoruz, bunu daha da geliştireceğiz” dedi. Yeni üretim hattı ile yerli ve yabancı tüm talepler bu proje ile daha hızlı karşılanabilecek. Yurt dışı bağımlılığın ortadan kalkmasıyla tesiste sağlanan yerli dönüşümle, tesiste gelecek dönemde ortaya çıkacak ihtiyaçlar en kısa sürede ve etkin şekilde karşılanabilecek. 


Kaynak: AA, TRT Haber, Türkiye Gazetesi            
Sonraki
Önceki Konu
Önceki
Sonraki Konu »