Deneyap Teknoloji Atölyeleri Keşfetme Tutkusu Kazandırıyor




Deneyap Teknoloji Atölyeleri Keşfetme Tutkusu Kazandırıyor


Türkiye Teknoloji Takımı Vakfı (T3 Vakfı), Türkiye’nin 30 ilinde açtığı Deneyap Teknoloji Atölyeleriyle 240 bin öğrenciye ücretsiz olarak verdiği eğitimlerle, öğrencilerde keşfetme tutkusu kazandırıyor. Deneyap Teknoloji Atölyeleri sayesinde keşfetme tutkusu kazandırılan gençler Türkiye’nin bilim ve teknoloji alanında bağımsızlığını kazanmasında itici gücü olacak. T3 Vakfı tarafından 2017 yılında başlatılan Deneyap Teknoloji Atölyeleri, hem Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ile hem de İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) işbirliğinde başlatılan “Geleceğin Teknoloji Yıldızları Programı” ve “Deneyap İstanbul” programlarına 60 bin başvuru yapıldı. Yapılan sınavla başvurular arasında 1.500 öğrenci eğitim almaya hak kazandı. 4. Ve 5. Sınıf öğrencileri ile 8. Sınıf, lise hazırlık sınıfı ve 9 sınıflara devam eden öğrencilerin eğitim alabildiği Deneyap atölyelerine giriş için 2 aşamalı teori ve pratik sınavlar gerçekleştiriliyor. 




Deneyap Teknoloji Atölyelerine 36 aylık eğitim programına dahil olmaya hak kazanan öğrenciler; tasarım ve üretim, robotik ve kodlama, elektronik programlama ve nesnelerin interneti (IoT), ileri robotik, siber güvenlik, enerji teknolojileri, havacılık ve uzay teknolojileri, yazılım teknolojileri ve mobil uygulama, nanoteknoloji ve malzeme bilimi ile yapay zeka (AI) olmak üzere 10 farklı alanda ücretsiz teknoloji eğitimi alıyor. 36 aylık eğitim süreci 12’şer ay olmak üzere 3 aşamadan oluşuyor. Bu eğitim döneminden sonra öğrenciler kendi başlarına bırakılmıyor. 12 aylık mentor desteği verilirken ulusal ve uluslar arası yarışmalara hazırlanmaları yönünde destekleniyor. Eğitim içeriklerine uygun teknik ekipmanlarla donatılmış üretim sınıfları oluşturuluyor. 




Deneyap Teknoloji Atölyelerinde her derslikte 2 eğitmen eğitim verirken, öğrencilerin gelişimlerini takip eden psikoloji PDR alanlarından gönüllü gözlemciler bulunuyor. Eğitmen ve gözlemcilerin tüm başvuru, değerlendirme, eğitmen eğitimi, takip ve ödeme süreçleri T3 Vakfı tarafından sağlanıyor. Öğrencilerin mühendislik yanlarının güçlü olduğu kadar sosyal yönlerinin de gelişmesi için çeşitli organizasyonlar düzenliyor. Deneyap Teknoloji Atölyeleri iki yıl içerisinde bir Türkiye projesi olarak 81 ilde 100 Deneyap atölyesi hayata geçirilmesi hedefleniyor. İBB ile beraber yürütülen Deneyap İstanbul Projesi kapsamında ise şehirde 12 atölye mevcut. 




Tüm bu süreçte her eğitim başlığı için içeriklerinin oluşturulması, konseptin ortaya çıkarılması, eğitimlerin verilmesi vakıf gönüllüleri ve bursiyerleri tarafından gerçekleştirilirken, Deneyap Teknoloji Atölyelerinin kurulum ve işletme süreçleri T3 Vakfı tarafından yapılıyor ve süreç içerisinde ihtiyaç duyulan maddi katkıyı da sağlıyor.  Yeni tip koronavirüs salgınıyla mücadele kapsamında, atölyelerde bulunan teknik ekipmanların kullanımıyla gönüllüler ve eğitmenler tarafından siperlik üretimi yapılıyor. Bunun yanında öğrenciler için uzaktan eğitim sistemi yapılandırıldı.

 Deneyap Teknoloji Atölyelerinde uzaktan eğitim devam ederken, geleceğin teknoloji yıldızları yetişiyor. 21. Yüzyıl virüsle beraber dijital dönemin başladığı yüzyıl olacağından ülke olarak yapay zeka ve yazılım teknolojileri konusunda kendini geliştiren ülkeler avantajlı olacak. Türk gençliğinin yetişeceği, teknoloji eğitimi alacağı, Deneyap Teknoloji Atölyeleri, öğrencilerin ve gençliğin keşfetme tutkusunu uyandırıyor. 


Kaynak:  http://www.haber7.com/teknoloji/haber/2970980-deneyap-teknoloji-atolyeleri-binlerce-ogrenciye-kesfetme-tutkusu-kazandiriyor                     
Sonraki
Önceki Konu
Önceki
Sonraki Konu »