Lise Öğrencilerinden Su İsrafına Dikkat Çekmek İçin Dijital Oyun




Lise Öğrencilerinden Su İsrafına Dikkat Çekmek İçin Dijital Oyun


Balıkesir’in Bandırma ilçesindeki Ali Öztaylan Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencileri, öğretmenleri Funda Bulut danışmanlığında yaklaşık bir yıl önce su tasarrufu konusunda farkındalık oluşturmak için akıllı telefonlara yüklenebilen dijital oyun tasarladı. Öğrenciler Fatma Beyza Emekoğlu ve Zeynep Nur Yavaş, “Suyun Sessiz Çığlığı” adını verdikleri bu projeyi kodlama derslerinde edindikleri bilgilerden yararlanarak geliştirdiler. Bu proje TÜBİTAK 51. Lise Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışması Türkiye Finalinde “Değerler Eğitimi” alanında ikinciliğe layık görüldü. 




Akıllı telefonlara ücretsiz olarak indirilebilen oyunun başlangıcında oyuncuya, 120 litre su veriliyor. Oyun içinde karakterin parkurda ilerlemesi sağlanarak bulaşık ve çamaşır makineleri ile diğer su tüketimlerinde 120 litrenin tamamı harcanmadan parkurun bitirilmesi amaçlanıyor. Oyunu oynayanlar bu sayede hem su tüketimine karşı duyarlılık kazanıyor hem de günlük yaşamda ne kadar su tüketilmesi gerektiği konusunda bilinçleniyor. Öğrencilerden Zeynep Nur Yavaş, küçük yaşlardaki öğrencilerde su tasarrufu bilincine yönelik farkındalık hedeflediklerini, oyunu ortaokul öğrencilerinde test ettikleri söyleyen Yavaş, “Öğrenci arkadaşların verdiği cevaplar sonucunda onlarda kalıcı davranış değişikliği oluşturduğunu gördük. Herkesin suyun geleceğine dikkat etmesini ayrıca çevre dostu olan, endüstriyel alanda daha az su harcanarak üretilen ürünlerin tercih edilmesini istiyorum” dedi. 




Okul müdürü Önder Turhan da temel islami bilimlerin yanı sıra fen ve sosyal bilimler alanlarında verdikleri derslerle öğrencilerin gelişimlerine katkıda bulunduklarını söyledi. Turhan, “Okulumuz proje okuludur. Fen ve sosyal bilimler alanında eğitimler de veriliyor. Bu projede sosyal bilimler alanında değerler eğitimi kapsamında geliştirildi” dedi. Danışman öğretmenleri Funda Bulut, öğrencilerinin coğrafya dersinde karşılaştıkları “su okuryazarlığı” kavramından bahsettiklerini söyledi. Bulut, 


“Öğrencilerimiz su tüketimi farkındalığının oyunla daha kolay kazandırabileceğini düşünerek fiziksel bir oyun tasarladı. Karakterimiz meyve yıkıyor, bulaşıkları makineye yerleştiriyor, araba yıkıyor. Bunları yaptığında ne kadar su harcıyor? Öğrencilerin ya da oyunu oynayan kişilerin bu konuda bilinçlenmesi sağlanıyor. Oyundaki karaktere her geçen gün yeni bir şey kattık. Daha sonra bunun raporunu yazdık. TÜBİTAK da bizi Türkiye ikinciliğine layık gördü. Öğrencilerim adına çok mutluyum, gururluyum. İnşallah çok daha güzel projeler yapacağız” dedi. 
  
Kaynak: AA, TRT Haber         
Sonraki
Önceki Konu
Önceki
Sonraki Konu »