Kahve Uykusu Deneyimleri

Yıldız Eryıldız



Üniversite öğrencileri sınav zamanlarında uykuya karşı verdikleri savaşta en büyük yardımcıları kahve, çay türü bilumum içecekleri kullanılırlar. Hiç duydunuz mu? 30 dakikalık kahve uykusu deneyimleri üzerine bir şeyler. Bu makale de  kahve uykusu üzerine yaptığım deneyimleri paylaşmak istiyorum. Nasıl yapılır? Faydası var mı? Belki üniversitelilere ve yoğun iş temposu olanlara, kullanabileceği kahve uykusu deneyimleri yararlı olabilir.

Yoğun iş temposu olanların ve üniversitelilerin yoğun sınav zamanında uyku insan için sorun olmaktadır. Bitmesi gereken projeler, vizeler, finaller derken odaklanamama sorunu olunca yapabileceğiniz bir yöntemdir. “Coffe Nap” yani “Kahve uykusu” uzmanların yaptığı kahve üzerine yaptıkları araştırmalarda kahvenin bir özelliğini keşfetmişler. Bitirmeniz gereken, yarına yetişmesi gereken bir projeniz var. Ama öyle bir uykunuz geldi ki, gözünüzü açamıyorsunuz. İşte tam da burada yapmanız gereken bir fincan kahve içip yatıyoruz. Kahvenin kana karışması, etkisini göstermesinin 30 dakika sonra başladığını biliyor muydunuz? Yani kahve etki göstereceği 30 dakikalık zaman diliminde bizde uyumuş oluyoruz. Bu 30 dakikalık uyku, kahvenin vereceği zindelik sizi kendinize getirecektir. Anlattığım şekilde denedim. Yarım kalan işimi bitirdim. İşime de zinde olarak gittim. 30 dakikalık Kahve uykusunu mutlaka Türk kahvesi veya filtre kahve ile yapmalısınız. Üç’ü bir arada ile yapmayın. Çünkü üç’ü bir aradanın üzerine, içindekilere bakın, onaltısı birarada olduğunu göreceksiniz.                    
  
“Kahve her derde deva” adlı yazımı okumanızı tavsiye ediyorum. Kahvenin insan sağlığına olan faydalarını bu makalede bulacaksınız . 30 dakikalık kısa uyku bir gece uykusunun yerini tutmaz. Çalışma ortamında öğle arası mola zamanı uyumanızı tavsiye ediyorum. Ama yoğun iş temposunda acil durumlarda uygulayacağınız bir çözümdür. 30 dakikalık kahve uykusu sürekli yapacağınız, alışkanlık haline getireceğiniz bir yöntem değildir. Kahve uykusunu fazlaca yaptığınız da sinirlerinize zarar verir. Kahve insan sağlığına faydalıdır ama fazla tüketilirse, aşırı tüketim zararlı olur. Atalarımızın dediği gibi:” her şeyin çoğu zarar, ortası karar” yani ihtiyacımız kadar alıp tüketmeliyiz.   

Sonraki
Önceki Konu
Önceki
Sonraki Konu »