Human Movie Team

Yazar: Yıldız Eryıldız




Human Movie Team orijinal adı,Türkçe karşılığı insan film ekibi veya takımı da diyebiliriz. Ekibin kurucusu yönetmen Tülay Gökçimen ile bir grup genç kadın, 2015 yılında Uluslar arası mülteci hakları derneği ile mülteci hikayeleri çekerek başladılar. Human Movie Team’ın Burcu Çetinkaya ile yaptığı röportajı Türkiye gazetesinde gördüm. Burcu Çetinkayanın böyle Allah rızası için çalışan, mazlumların sesi olan bu ekibi tanıtmasıda takdire şayandır. Kendilerini çok güzel ifade etmişler.Kendi adlarına açık youtube kanalında yaptıkları paylaşımlar mazlumların sesi olmuştur. Halep tahliyesi sırasında bir grup zor durumda olan yetim çocuğun gelen videosu 7 dile çevrilerek BBC’den El Cezireye kadar birçok kanalda yayınlandı. Yetim çocuklar oradan tahliye edildi. Tahliye edilmesi ekibin ne kadar doğru iş yaptıklarını ortaya konmuştur.

Tülay Gökçimen’in Hilal tv’de yapılan röportajında belirttiği şekilde Human Movie team nasıl kurulduğunu daha iyi anlıyoruz; “Bosna savaşı sırasında Bosna da yapılan vahşetten zulümden kimsenin haberi yok diye düşünüyordum. Bunları düşündüğümde ortaokul talebesiydim. Böyle vahşetleri bir gün duyuracağım. Diyordum. Suriye savaşıda başlayınca zaten yönetmenlik yapmaktaydım. Ben elimden bu geliyorsa bunu yapmalıyım. İnsanları haberdar etmeliyim. İzle, düşün, harekete geç felsefesi  ile bir grup genç kızın hareketi” diye anlattı.Kendisinin de bir anne olması mülteci olan anneleri, mazlum İslam coğrafyasındaki anneleri daha iyi anlamasını sağlamıştır.Allah rızası için ne yapabilirim sorusuna cevap arayan genç kızlarımızın fedakarlık hikayesinin adı Human Movie Team diyebiliriz.

Suriyedeki savaş sırasında kurulan ekip sırf Suriye ile sınırlı değil, Arakan,Yemen, Ortadoğu, Afrika ve Asya değişik mazlum İslam coğrafyasındaki sıkıntılar belgesel olarak çekilerek insanlara ulaştırılmış. İnsanlara ulaştırıldıktan sonra öyle bırakılmıyor. İzle, düşün, harekete geç felsefesi uygulanarak sıkıntıya çözüm aranmaktadır. En önemlisi Allah rızası için yapılıyor.




Human Movie Team kendilerininin tarifini; “Bizler, dünya üzerindeki her insanın onurlu yaşamı hak ettiğine bunun da ancak adalet ve insan haklarının korunmasıyla mümkün olabileceğine inanan ve bu uğurda tüm enerjisini harcamaktan çekinmeyen genç hanımlar topluluğuyuz.”  Şeklinde ifade etmektedirler.Bizde Human Movie Team’ı canı gönülden destekliyoruz. İzle, Düşün, Harekete geç diyoruz.  
Sonraki
Önceki Konu
Önceki
Sonraki Konu »