ÇOCUĞUM HANGİ SPORU YAPMALI

      Yazar:Hamza Aslan


Çocuğum Hangi Sporu Yapmalı



Sporu seven, spor ile içli, dışlı olan, bir spor eğitmeni olarak, çevremden bana en çok sorulan soru çocuğumu hangi spora başlatmalıyım? Anne, babaların belki farkında olmadan yaptıkları çocuğu istemedikleri bir spora zorlamaktır. Çünkü bu durumu bende yaşadım. Sporun içinde olan birisi olarak bende bu hatayı yaptım. Oğlumu yüzmeye gönderdim. Deniz kenarında yaşayan birisi olarak yüzmeyi mutlaka bilmeli diye düşündüm. Ama oğlum yüzmeyi öğrendikten sonra yüzmeden sıkıldı. Tam burada hata yaptım. Su altı ragbisi oynaması için yönlendirmeye çalıştım. İstemediğini fark edince zorlamadım.

Spor Tercihinde Çocuğun Fikri Alınmalı

Aslında spor tercihinde çocuğun fikri alınmalı. Bir süre sonra istemez ise tercihine saygı duyup istediği spora yönlendirmelidir. Hiç bir insana zorla istemediği bir şey yaptırılmamalıdır. Oğlum masa tenisi oynadı. Masa tenisinden de sıkıldı. Futbol, voleybol, basketbol arasında tercih yapmasını istedim. Uzak doğu sporları ile uğraşan birisi olarak oğlumla zaman, zaman basketbol oynamaya başladım.

Çocuğa Model olun

Spor yapma konusunda çocuğa rol model olmamız gerekiyor. Spor çocukların zihinsel ve fiziksel gelişimine olumlu katkıda bulunacağından, spor hayatımızın bir parçası olmalıdır. Yapacakları sporu bireysel veya takım sporu tercihini çocuklara bırakmak gerekiyor. Bunu tecrübe eden, yaşayan bir baba olarak tercih çocuğa bırakılmalıdır. Oğlumun basketbol maçlarını çok hoşuma giderek seyrediyorum. Tek hoşuma gitmeyen ise oğlumun bir anda boyunun uzaması, zira aşağıdan yukarıya bakıyorum. Parolamız spor mutluluk demektir. Ama yapacakları spor tercihini çocuklarımıza bırakalım.  



            

Sonraki
Önceki Konu
Önceki
Sonraki Konu »