Çin’deki Robot Yarışmasında Dünya Üçüncüsü Oldular




 Çin’deki Robot Yarışmasında Dünya Üçüncüsü Oldular


Konya’daki Karatay İzzet Bezirci İlkokulu Robotik Kodlama Takımı Çin’de düzenlenen, Dünya eğitim Robotları Yarışmasında büyük başarı elde etti. Çin’in Şangay şehrinde yaklaşık olarak 60 ülkeden 10 bin öğrencinin katıldığı Dünya Eğitim Robotları Yarışmasının ilk gün yarışlarında, Karatay İzzet Bezirci İlkokulu Robotik kodlama takımı kendi kategorisinde (ilkokul) dünya üçüncüsü oldu. Başka bir başarı da Büyükşehir Belediyesi Bilgehane Robotik Kodlama Takımı da iki gün süren yarışlar sonunda “En İyi Takım” ödülünü almaya hak kazandı. 


Kasım ayında Konya Bilim Merkezinde düzenlenen Ulusal Eğitim Robotları Yarışması seçmelerinde, ülkemizi temsil etmeye hak kazanan iki takımı, yaşları 4 ile 18 yaş aralığında olan 10 bin öğrencinin katıldığı Dünya Eğitim Robotları Yarışmasında (WER) ülkemizi en iyi şekilde temsil edip derece alarak bizi gururlandırdılar. 




Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, dereceye giren her iki takımı da tebrik ederek başarılarıyla gurur duyduklarını söyledi. Yurt dışında yapılan bir yarışmaya katılmakla öğrencilerin medeni cesaretlerini gösterdiklerini ifade eden Başkan Altay, elde ettikleri derecelerin son derece önemli olduğunu ve gelecek adına umut verdiğini dile getirdi. Altay, öğrencilerin aileleri ile yetişmelerine emeği geçen öğretmenlerine de teşekkür etti. 

Öğrencilerimiz yurt dışında katıldıkları yarışmalarda elde ettikleri başarılarıyla geleceğimiz için umut vaat ediyor. Geleceğin robotik kodlamacıları, yapay zeka mühendisleri yetişiyor. 2019- 2020 öğretim yılında Hacettepe Üniversitesi ilk defa geleceğin meslekleri arasında gösterilen yapay zeka mühendisliği için öğrenci aldı. Dereceye giren öğrencilerimizin eğitim olarak desteklenmesi gerekiyor, elde ettikleri başarıyla baş başa bırakmak yanlış olur. 


Kaynak: DHA, TRT Haber, www.hakimiyet.com                     
Sonraki
Önceki Konu
Önceki
Sonraki Konu »