Öğrenciler Engelleri Robotik Kodlamayla Aşıyor




Öğrenciler Engelleri Robotik Kodlamayla Aşıyor


Balıkesir’in Bandırma ilçesindeki Atatürk Özel Eğitim İlkokulu ve Ortaokulunda özel gereksinimli 83, otizmli 30 öğrencinin, “Erken Yaşta Kodlama Eğitimi BeeBot Uygulamalarının Eğitim Öğretim sürecine Entegrasyonu Projesi” kapsamında çocukların toplumsal hayata uyum sağlamaları ve becerilerinin geliştirilmesi amaçlanıyor. Öğrenciler engelleri robotik kodlama ile aşıyor, çocuklara kodlama eğitiminin temeli olan algoritma mantığı, BeeBot adlı yer robotu kullanılarak öğretiliyor. Projeye uygun olarak çocuklara ders konularını öğrenip pekiştirme, algoritma mantığıyla BeeBot oyunlaştırılarak kullanımı sağlanıyor. 



Eğitim sürecinde “code. Org” sitesinde kodlama etkinliklerini tamamlayıp sertifika alacak öğrencilere, Lego Education Wedo 2.0 Temel Setleri ile robotik uygulamalar yaptırılacak. Çocuklar, bu materyalleri kullanarak kolaydan zora kodlama robotik çalışmalarını tamamlayacak. Öğrencilerinin hayatlarını bağımsız idame etmelerini, akademik bakımdan da mümkün olan en üst seviyeye çıkmalarını sağlamayı amaçladıklarını söyleyen Okul Müdürü Ali Alper Alkın, “Bu arayışlarımız sonucunda robotik kodlamayla tanıştık. Bunu özel eğitim öğrencilerimize uygulamaya karar verdik. Hem özel eğitim gereksinimli diğer öğrencilerimiz hem de otizmli öğrencilerimizde bunun ciddi faydalarını gördük” dedi. 



Kolaydan zora doğru bir proje tasarladıklarını söyleyen sınıf öğretmeni Öykü Selvi, uygulamanın BeeBot’un derslere entegrasyon projesi olduğunu aktardı: İlk önce BeeBot’u kodlama mantığıyla derslerde kullanmaya başladık. Matematik, Hayat Bilgisi, Türkçe derslerinde BeeBot’u nasıl kullanacağımızı düşündük. Projemize resfebe etkinliğini dahil ettik. BeeBot’la kodlamanın mantığı olan algoritmayı çocuklar aldıktan sonra ‘code.org’da uygulamalarımız devam edecek. Çocuklarımıza sertifikalarımızı vereceğiz. En büyük hedefimiz, çocukların kendilerine özel robotlar üretip onları hareket ettirmeleri” dedi. 


Kaynak: AA, TRT Haber                
Sonraki
Önceki Konu
Önceki
Sonraki Konu »