Türkiye’nin Uçak Hastanesi Var mı?





Türkiye’nin Uçak Hastanesi Var mı? 


Havacılık alanında son yıllarda yakalanan gelişmeyle beraber ulaşımda havayolları çok tercih edilir oldu. Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğünün verilerine göre, kasım sonu itibarıyla 195 milyon 618 bin kişi Türkiye’de Hava Yollarını tercih etti. Ulaşımda ayrıca 3 milyon 159 bin ton yük ise hava yoluyla taşındı. Bütün bu uçuşlarda kullanılan uçaklar hayati öneme haiz, Türkiye’nin uçak hastanesi var mı? Sorusunun yanıtı; uçakların bakım ve onarım işlemleri 4 ayrı noktada 8 hangarda faaliyet gösteren Türk Hava Yolları Teknik A.Ş tarafından yapılmaktadır. Türkiye’nin uçak hastanesi, Türk Hava Yollarının 8 bakım ve onarım hangarında aynı anda 45 uçağa aynı anda hizmet veriliyor. İstanbul Hava limanındaki hangarların tamamlanmasından sonra aynı anda bakım onarım yapılacak uçak sayısı 90 olarak hedefleniyor. THY kendi uçaklarının dışında dünyanın birçok ülkesinin hava yolları şirketleri uçaklarının da bakım ve onarım işlemlerini yapıyor. 




Türk Hava Yolları Teknik AŞ Genel Müdürü Ahmet Karaman şirket hakkında şu bilgileri verdi: “Teknik bir şirket hangarsız olmaz. Çünkü bir uçağın bakımlarının yüzde 90’ını hangar içinde yapılması gerekiyor. Şu an bulunduğumuz hangarda Suudi Arabistan’dan bir hava yolu şirketi var, İrlanda’dan ve Pakistan’dan da var. Esas üçüncü şahıs hava yolu şirketlerinin bakımlarını Atatürk Havalimanında yapıyoruz. Orada daha farklı uçakları görebilirsiniz” dedi.

Bakım ve onarım çalışmaları yabancı firmaların da hizmet almasıyla ciddi bir ihracat geliri oluşturduğunu söyleyen Ahmet Karaman, “Bizim yıllık ciromuz 1,2 milyar dolar, bunun 350- 400 milyon doları yurt dışından gelir. Türkiye’de ihracat yaparken ’50 milyon dolar ihracat yaptık’ diyoruz. Burada 300 milyon olunca ciddi bir rakam oluyor” dedi. 

Hangara giren uçağa yapılacak işleme göre bir gün veya haftalarca kalırken, bakım onarım çalışmalarını ise 60 kişilik ekip tarafından gerçekleştiriliyor. THY Teknik Bakım’da çalışan teknik personel sayısı şu an 5 bin. Hangarların çalışma ve işleyişi hakkında bilgi veren THY Teknik Bakım Müdürü Erol Kuru, “8-14 yıl arasında yapılan üst bakımlarda biz bir uçağı komple bütün parçalarını ayırıp tekrardan lego şeklinde toplayıp sonra bütün sistem testlerini yaparak güvenli ve emniyetli şekilde operasyona verilmesine yardımcı oluyoruz” dedi. 




Türkiye’nin uçak hastanelerinden birisi olan Sabiha Gökçen Havalimanında bulunan hangarda 50’den fazla atölye hizmet veriyor, bu atölyelerde ayrıca hasarlı parçaların imalatı ve onarım işlemi gerçekleştiriliyor. Atölyelerde uçakta bulunan her parçayla ilgili tamir ve tadilat çalışmalarını yapan personel, üreticide bulunmayan parçalarla ilgili de çalışmalar yürütüyor. Bulunmayan bu parçalardan alınan olumlu sonuçlar da uçağın bakımlarının tamamlanmasında önem arz ediyor. Türkiye’nin gururu ve marka yüzü Türk Hava Yollarının arkasında Türkiye’nin uçak hastaneleri var. 


Kaynak: TRT Haber/ İlyas Umut Özacar/ Ünsel Ayhan Aybek                
Sonraki
Önceki Konu
Önceki
Sonraki Konu »