Türkiye’nin Amiral Gemisine Milli Yazılım




Türkiye’nin Amiral Gemisine Milli Yazılım 


Türkiye’nin en büyük savaş gemisi olacak TCG Anadolu’ya, Türkiye’nin “amiral gemisi” ne dünyadaki en iyi savaş yönetim sistemleri arasında gösterilen Advent entegre ediliyor. MİLGEM Projesi kapsamında eylül ayında denize indirilen 4’üncü gemi TCG Kınalıada’da kullanılan Advent, Türk Deniz Kuvvetleri envanterine 2019 yılında girerek deniz platformlarında kullanımı yaygınlaşıyor. Advent, Sedef Tersanesinde inşası süren TCG Anadolu’ya da entegrasyon işlemi tamamlanacak. LDH Projesi kapsamında fabrika kabul testleri başarıyla gerçekleştirilen Advent Savaş Yönetimi’nin platform faaliyetleri ve liman kabul testlerinin 2020’de tamamlanması hedefleniyor. 


Çok Maksatlı Amfibi Hücum Gemisi platform entegrasyonu kapsamında Sedef Tersanesinde, HAVELSAN bünyesinde Advent Savaş Yönetim Sistemi Projesinde görev alan mühendislerinde katılımıyla HAVELSAN ofisinin açılışı yapıldı. Dünyadaki, en iyi savaş yönetim sistemleri arasında gösterilen, ağ desteği yeteneğine sahip Advent’in geliştirme süreçlerinde bugüne kadar 10 milyon satır kod yazıldı. 50’ye yakın farklı sistemle bütünleştiren Advent Savaş Yönetim Sisteminin içine farklı görevleri olan 500’e yakın uygulama eklendi. 


Advent Savaş Yönetim Sistemi, deniz savaş sistemlerinin merkezindeki bileşen olacak, komuta heyetinin komuta ve kontrol gereksinimlerini karşılayacak. Bu kapsamda durumsal farkındalığın sağlanmasına, tehdit değerlendirmesi ve önceliklendirilmesine, angajman planlamalarının yapılmasına ve bunların icrasına yönelik faaliyetlerin gerçekleştirilmesine destek sağlanacak. Türkiye’nin gururu HAVELSAN, TCG Anadolu’da Savaş Yönetim Sistemi’nin yanı sıra platform verilerinin dağıtımını sağlayan Gemi Bilgi Dağıtım Sistemi, bilgi sistemleri altyapısı oluşturan Gemi Bilgi Sistemi, Milli ve NATO otomatik mesajlaşma alma ve dağıtım hizmetlerini sağlıyor. Türkiye’nin “amiral gemisi” milli yazılımla donatılıyor.


Kaynak: AA, TRT Haber             
Sonraki
Önceki Konu
Önceki
Sonraki Konu »