Yerli Üretim Kaya Kamyonu “DEVE”




Yerli Üretim Kaya Kamyonu “DEVE”


Motoru ve şanzımanı hariç tamamı yerli üretim olan kaya kamyonu “Deve” 30 ton yük taşıyabiliyor. Mermer ocaklarında iş makineleri kadar kaya kamyonları da önemli. Yerli üretilen kaya kamyonu, çok büyük taşları ve kayaları taşıyabiliyor, “belden kırmalı “ diye tabir edilen kamyonlardan, Demmak Demireller Makine Sanayi ve AŞ kendi imkan ve gayretleriyle üretti. Yerli üretim  Kaya kamyonu “Deve” seri üretime hazırlanıyor. Elektrik ve elektronik mühendisliği bölümünden mezun olduktan sonra demirci atölyesinde babasıyla çalışmaya başlayan ve mermer ocaklarına yönelik aletler üreten Şuayp Demirel, sonrasında Demmak Demireller Makine Sanayi ve Ticaret AŞ’yi kurdu. 


İthal edilen kaya kamyonlarını Türkiye’de üretme hayalini kuran ve bu konuda çalışmalarını 1997 yılından itibaren başlayan ve bu hayalini 2019 yılında gerçekleştiren Demirel, “1997 yılından bu yana bu kamyonun üzerinde çalışıyorum. 2011’den beri de ciddi manada yedek parçalarını yapmaya başladım. 2019 yılının ocak ayında kamyonu yapmaya karar verdim ve 2019’da bu kamyonu, kendi imkanlarımla yaptım. İnsan kaynağı aynı, kullandığım teknolojik kaynaklarım aynı. Diğer klasik kamyonlara göre arızası olmayan bir araç. Karda, yağmurda, çamurda ve eğilimli arazide çalışabiliyor. Çok ihtiyaç duyulan stratejik bir araç olduğu için bunu yapmaya karar verdim. Bunda da Allah’ın izniyle başarılı olduk. Bu memleketin insanıyla yaptık” dedi. 


Kamyonun seri üretime geçebilmesi için yürütülen çalışmalara Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı da destek veriyor. Afyonkarahisar’daki fabrikada incelemelerde bulunan Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, ” Gerçekten çok güçlü bir araç. Bunu tek başına sanayicilerimiz sıfırdan tasarlayıp ürettiler. Bize de kullanarak gururlanmak düşüyor. Kendilerine çok teşekkür ediyorum. Türkiye aslında herşeyi üretebilme kabiliyetine sahip ülke. En büyük değerimiz insanımız. 82 milyonluk büyük bir ülkeyiz. Özellikle genç nüfusumuz bu anlamda çok yetenekli. Oturmuşlar bunu tasarlamış ve üretmişler. Şu anda aktif olarak kendi madenlerinde kullanıyorlar. Bu araçların tamamı ithal ediliyor normalde ama kendileri oturup bunu üretmişler. Ben bütün sanayicilerimize şunu söylüyorum; gelin yatırım yapın, üretim, istihdam sağlayın. Biz sizin yanındayız. ” dedi. 


Yerli kaya taşıma kamyonunun büyük heyecan yarattığını ve seri üretime geçilmesi için çalışmaların hızlandığı söyleyen Demirel, kamyonun full otomatik 6 ileri şanzımana sahip ve sürücü kısmında da her türlü konforun düşünüldüğünü ifade etti. Yerli üretim kaya kamyonu “Deve” ile milli teknoloji hamlesi devam ediyor. 


Kaynak: AA, TRT Haber                     
Sonraki
Önceki Konu
Önceki
Sonraki Konu »