“İnme 112” Bolu’da Pilot Olarak Uygulamada




“İnme 112” Bolu’da Pilot Olarak Uygulamada 


Sağlık bakanlığı tarafından hazırlanan “İnme 112” mobil uygulamasıyla, inme riski olan hasta, en kısa sürede inme merkezi bulunan en yakın hastaneye götürülerek gerekli müdahalenin yapılmasını sağlıyor. Pilot bölge seçilen Bolu’da “inme 112” için 21 istasyonda görev yapan 112 acil sağlık ekiplerindeki sağlık personelinin tamamı bu uygulamayı cep telefonlarına indirerek aktif olarak kullanmaya başladılar. Herhangi bir vakaya gittiklerinde hastanın inme geçirdiğinden şüphelendiklerinde, cep telefonlarındaki “inme 112” uygulamasını açarak kendilerine hastayla ilgili yöneltilen soruları cevaplıyor. Uygulama ile beraber hastanın durumu değerlendiriliyor, inme riski var ise sağlık ekiplerini inme merkezi bulunan en yakın hastaneye yönlendirerek, aynı zamanda da bu merkezde görevli doktora hastanın bilgileri SMS ile bildiriliyor. 




“inme 112” uygulaması sayesinde inme riski olan hasta daha hastaneye ulaşmadan doktor, hasta hakkında ihtiyaç duyduğu tüm bilgileri alıyor ve ona göre uygulayacağı tedavi yöntemini belirliyor. Türkiye’ye örnek bir sistem olabileceğini söyleyen İl Sağlık Müdürü Muhammed Emin Demirkol, “Bir vaka bilgisi geldiğinde ekiplerimiz vakaya gidiyorlar. İnme merkezindeki hocalarımızdan inme hakkında gerekli eğitim alan personelimiz oraya gittiklerinde hemen cep telefonlarında bulunan uygulamaları açarak orada klinik sorularla karşılaşıyorlar. ‘Hasta kolunu kaldırabiliyor mu?’, ‘Hastanın vücudu ile ilgili ağızda ve konuşmasında anormalliği var mı?’, ‘Bilinci nasıl’ gibi sorular var. Bu klinik soruları arkadaşlarımız aşama aşama cevapladıklarında hastaya şüpheli inme tanısı konuyor. 

Hem tecrübeleri hem de buradaki klinik yaklaşımla beraber bu uygulamada hastanın inme şüphesi olduğu ortaya çıktığında hemen ilimizdeki İzzet Baysal Eğitim ve Araştırma Hastanemizde var olan inme ünitesine yönlendiriyor ve aynı anda da hastanın bilgileri sisteme giriliyor. Onlarda hasta adını, yaşını, klinik durumunu hızlıca sisteme girip onayladıklarında hasta bilgiler SMS ile inme merkezimizdeki görevli doktorumuzun telefonuna düşüyor” dedi. 




Doktorun hasta hastaneye gelmeden önce bilgilerinin gelmesi, inmede dakikaların çok önemli olduğunu, tedavinin yöntem ve hızının öneminden bahseden Demirkol, “Hastayı hemen şüphelenilip doğru adrese götürmek, hızlıca tedaviye başlanılması, hastanın bundan sonraki hayatını felçli olarak devam etmemesi açısından çok önemli” dedi. Demirkol, “İnme 112” mobil uygulamasının Bakanlığın öngördüğü süre içerisinde sona ermesinin ardından Tüm Türkiye’de, 112 ekiplerince kullanılmaya başlanacağını söyledi. İnme geçiren bir hastanın zamanında müdahale ile bundan sonra ki hayatını felçli geçirmemesi açısından çok önemli, bu sistemin tüm Türkiye’de uygulamaya geçmesini destekliyoruz. 


Kaynak: AA, TRT Haber                   
Sonraki
Önceki Konu
Önceki
Sonraki Konu »