Güdüm Kiti HGK-83 Seri Üretime Hazır




Güdüm Kiti HGK-83 Seri Üretime Hazır


Hava Kuvvetleri envanterindeki Mk- 83 bombasını havadan karaya akıllı ve hassas vuruş kabiliyetine sahip mühimmata çevirmek için, Türkiye’nin en önemli projelerinde imzası olan kuruluşlarından TÜBİTAK SAGE tarafından geliştirilen güdüm kiti HGK- 83 seri üretime hazır. Cumhurbaşkanlığı Savunma Sanayii Başkanlığı koordinasyonunda yürütülen hassas güdüm kiti (HGK) çalışmalarıyla Hava Kuvvetleri Komutanlığının mühimmat çeşitliliği artıyor. TÜBİTAK SAGE tarafından geliştirilen HGK- 83 güdüm kitinin kalifikasyon testleri, menzil atışları, başarıyla tamamlanırken, mühimmat seri üretime hazır hale getirildi. 




Güdüm kiti, 15 deniz mili (yaklaşık 28 kilometre) menzile sahip bulunurken, 10 metre vuruş hassasiyetiyle görev yapıyor. HGK-83, 1000 libre Mk- 83 bombasıyla (yaklaşık 500 kilogramlık) hedefleri etkisiz hale getiriyor. Bunun yanında HKG- 83, ataletsel ölçü birimi ve küresel konumlama sistemi gibi güdüm donanımlarına da sahip. 




Hassas Güdüm Kiti (HGK), Hava Kuvvetleri Komutanlığında mühimmat çeşitliliğini artırıyor, bununla beraber BRU 57 adaptörü ile çoklu atım kabiliyeti, bağlı uçuş sırasında yeniden hedef belirleme, karıştırmaya direnç, tüm hava koşullarında, gece ve gündüz görev yapabilme, görev başına daha az bomba, sorti ve personel gibi kabiliyetler sunacak. Savunma Sanayii Başkanlığı koordinasyonunda farklı uçak bombaları için güdüm kiti geliştirme faaliyetleri sürdürülüyor ve eşzamanlı olarak Hava Kuvvetleri Komutanlığına yerli imkanlarla geliştirilen güdüm kitlerinin teslimatı devam ediyor. Türkiye’nin yerli ve milli teknoloji hamlesi hız kesmeden devam ediyor. 


Kaynak: AA, TRT Haber               
Sonraki
Önceki Konu
Önceki
Sonraki Konu »