Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi “Elektrikli Araçlar Bölümü” Açılıyor




Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi “Elektrikli Araçlar Bölümü” Açılıyor


Milli Eğitim Bakanlığı, yerli elektrikli otomobil için nitelikli iş gücü desteği sağlanması için Bursa’da Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği Mesleki ve Teknik Anadolu lisesinde “Elektrikli Araçlar Dalı” açıyor. Bursa’da üretimi yapılacak olan yerli otomobile bir destek de Milli Eğitim Bakanlığından geldi. Yeni açılacak fabrikada ihtiyaç duyulan teknik personelin yetiştirilmesi amacıyla  “Elektrikli Araçlar bölümü”nde öğrencilere hibrit araçlar, elektrikli araçlar, hidrojenle çalışan araçlar, pil teknolojisi, elektrikli motorlar ve şarj istasyonları teknolojisi ile ilgili eğitimler verilecek. 




Yerli otomobil için eğitim desteği müjdesini veren Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, ”Öğrencilerimiz, öğretmenlerimiz ve tüm toplumun heyecanını bizde paylaşıyoruz. Bakanlık olarak mesleki ve teknik eğitimi yeniden yapılandırırken ülkemizin ihtiyaçlarını göz önünde bulunduruyoruz. Bu kapsamda çok sayıda yeni projeyi son bir yılda başarılı bir şekilde uygulamaya koyduk. Örneğin savunma sanayisi alanında ihtiyaç duyulan teknik eleman ihtiyacını karşılamak üzere ASELSAN ile Ankara’da istihdam garantili ASELSAN Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesini kurduk, mesleki ve teknik eğitimde ilk kez yüzde 1’lik dilimden öğrenci aldık. Benzer şekilde otomotiv, endüstri, biyoteknoloji, uzay-havacılık ve saatçilik sektörü gibi pek çok alanda kullanılan ve ileri teknolojinin temelini oluşturan mikromekanik alanında istihdam garantili mesleki eğitim vermeye ilk kez 150 yıllık Bursa Tophane Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinde başladık. 

Kırıkkale’de Makine ve Kimya Endüstrisi Kurumu (MKEK) ile savunma sanayisine yönelik yeni bir mesleki ve teknik Anadolu lisesi kuruyoruz. Yerli otomobil projesine de üretimin yapılacağı Bursa’da ihtiyaç duyulacak teknik eleman yetiştirmek üzere ilk kez Motorlu Araçlar Teknolojisi Alanında elektrikli araçlar dalı açacağız. Bu amaçla Bursa Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesini seçtik” dedi. Önümüzdeki eğitim- öğretim yılında Liselere Geçiş Sistemi (LGS) ile bu bölüme sınavla öğrenci alınacak. 


Kaynak: TRT Haber, İHA         
Sonraki
Önceki Konu
Önceki
Sonraki Konu »