Fındık Kabuğundan Çay Yaptı




Fındık Kabuğundan Çay Yaptı 


Fındık kabuklarını değerlendirdi yeni bir çay türü buldu. Düzce’de mesire alanı işletmeciliği yapan Yusuf Yıldız, aynı zamanda fındık üreticisi ve fındık kabuklarının sadece yanmasına gönlü el vermediğini söylerken, başka türlü nasıl değerlendireceği üzerine çok düşündüğünü ve bu farklı yöntemi bulduğunu belirtti. Mesire alanı işletmeciliği onun fındık kabuklarını tıpkı çay gibi demlemeye iterken ortaya çıkan sonuç: “ Fındık kabuğu çayı” oldu. 


Fındık kabuklarının yakılmamasını isteyen Yıldız, ” Fındık kabuğu niye yakılıyor diye düşündüm ve kafamda bir tasarı yaptım. Fındık kabuğunu ısıttım. Isıttıktan sonra demlemek aklıma geldi. Demledim, baktım çay rengi geldi, içtim ve çok güzel oldu” dedi. Fındık kabuğu çayının hoşuna gitmesinden sonra farklı bir tat olarak, tesise gelen misafir ve müşterilere ikram etmeye başladı. Fındık kabuğu çayını içen misafirlerin çay hakkında yaptıkları yorum:”İçilebilir, bir ıhlamurumsu tadı var. Fındığın yaşken yediğinizde o aromasını da hissedebiliyorsunuz. Yani içilebilecek bir kıvamda, daha önce düşünülmemesi de ilginç, fındık kabuğu çayı ve bence ilginç ve güzel yayılabilir” şeklinde oldu. 




Tadı ve aromasıyla beğenilen fındık kabuğu çayının geliştirilmesi, akademik olarak araştırılması için Düzce Üniversitesi Ziraat Fakültesiyle işbirliği yapıldı. Bilimsel veriler ışığında, tadının beğenilmesi, geliştirilmesiyle “fındık kabuğu çayı” Türk mutfağında yerini alacak gibi görünüyor. 


Kaynak: TRT Haber            
Sonraki
Önceki Konu
Önceki
Sonraki Konu »