Öğrencilere Buluş Eğitimi




Öğrencilere Buluş Eğitimi 


Türk Patent ve Marka Kurumu (TÜRKPATENT) ile Milli Eğitim Bakanlığı Mesleki ve Teknik Eğitim ile Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri  Genel Müdürlükleri arasında, tasarım, patent ve faydalı model alanlarında başvuruların nasıl yapılacağı, eğitimde faydalı model ve patent farkındalığını artırmak amacıyla işbirliği protokolü imzalandı. Protokolün kurum ve bakanlıklar arasında ilk işbirliği olmadığını söyleyen TÜRKPATENT Başkanı Habip Asan, imzalanan protokolün daha kapsamlı ve ileriye dönük işbirliği içerdiğini:


“Milli Eğitim Bakanlığı büyük bir camia. Tamamını tek bir projeyle yönetmek kolay değil. Buna benzer projeleri zaman içinde genişletmeyi düşünüyoruz” dedi.



Bu protokol kapsamında, tasarım, patent ve faydalı model alanlarında başvuruların nasıl yapılacağı konusunda, öğrencilere buluş eğitimi ve yaptıkları buluşları nasıl değerlendireceklerinin eğitimlerini vereceklerini, fikri mülkiyet alanında farkındalığın ilköğretim ve ortaöğretim seviyesine çekilmesinin önemini anlatan Asan,

” Kurum olarak bu alanda deneyimliyiz. Bu alanda eğitimlere önce üniversitelerden başladık. 2011’de sınai mülkiyetin üniversitelere yaygınlaştırılması projesini hayata geçirdik. Proje başlamadan önce üniversitelerden gelen patent başvurusu 40- 50 civarındayken 2018’de bu sayı bin 200 oldu ve sürekli artış içinde. Mesleki ve Teknik Eğitim Kurumlarında şu ana kadar yapılan 10’u faydalı model, 19’u patent olmak üzere 29 başvuru söz konusu. Bu projeden sonra yapılan başvuruların artacağını düşünüyorum. Bu işbirliğinin gelecekte mucitlerin ortaya çıkmasına katkı sağlayacağını öngörüyoruz.” Dedi ve üniversitelerle beraber daha bütünleşik bir sistem kurmayı düşündüklerini belirtti. 


Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürü Ahmet Emre Bilgili konu ile ilgili şunları söyledi:” Bugün biz öğrenciler adına sevinçliyiz. Herhangi bir konuyu eğitimle ilşkilendirirseniz  bunun sürdürülebilirliği ortaya çıkar ve geleceğini kurgulamak mümkün hale gelir. Bundan dolayı patent anlayışının böyle bir hedefin öğrencilerimiz tarafından benimsenmesi, bunun için eğitimde kafa yorulması ülkemizin geleceği açısından son derece önemli“ dedi. İmzalanan bu protokol sayesinde Türkiye’nin teknolojik ve endüstriyel gelişmesine katkı sağlaması amaçlanmaktadır. Öncesindeki örneklerden de anlaşılacağı  üzere, patent farkındalığı ile beraber buluşlar artacak. 


Kaynak: AA, TRT Haber  


Sonraki
Önceki Konu
Önceki
Sonraki Konu »