İbrahim Öztürk
Genç Girişimciden Çubuk Çay
Kocaeli’nin Başiskele ilçesinde 2013 yılından itibaren yaptıkları Ar-Ge çalışmalarının neticesinde 2014 yılında çubuk çay üretmeye başladıklarını anlatan Serhat Çalışkan damlatmayan çubuk çay özelliğiyle şu an dünyanın 22 ülkesine ihracat yapıyor. Genç girişimciden çubuk çay üretim sonrası şu ana kadar düzenlenen 21 fuara katılarak tanıtımı yapılmıştır. İhracat yapmanın gururunu yaşadıklarını söyleyen Çalışkan, “ Dünyada 22 ülkeye ihracatımız var. Almanya’dan Hollanda’ya, Belçika’dan Fransa’ya, Moğolistan’dan Kanada’ya, İngiltere’ye, Amerika’ya kadar, dünyada 22 ülkeye ihracatını yapıyoruz. Ve her geçen gün Pazar payımız büyüyor. Dünyadaki rakiplerimiz 100 yılın üzerindeki firmalar. 100 yılın üzerindeki firmalara karşın 4 yıldır mücadele veriyoruz. Ve her geçen gün pazarımız ikiye, üçe katlayarak devam ediyoruz” dedi.
Dünyanın en güzel çaylarıyla üretim yaptıklarını, kalitelerini aldıkları belgelerle ispatladıklarını, aynı zamanda istihdam da sağladıklarını anlatan Çalışkan, halen 14 çeşit çubuk çay, 2 çeşit çubuk kahve ürettiklerini ifade etmiştir. Ürün çeşitliliğini ihracat yaptıkları ülkelerden gelen taleplere göre belirlediklerini, Ar-Ge merkezlerinin çalışmalarına devam ettiğini, Avrupa ve Orta Doğu pazarında değişik çayların ilgi gördüğünü kaydetti. Özet olarak İç pazara yönelik çalışmalarını 2018 yılından itibaren başlattıklarını, tanıtım faaliyetleri ile çok yol aldıklarını, Türkiye’de 2 ulusal market zinciri için üretim yaptıklarını belirten Çalışkan, “ Bizim ambalajımızla karıştırıyorsunuz ve ne kadar karıştırıyorsanız o kadar demleniyor. Şekerinizi ambalajın stiğiyle karıştırıyorsunuz ve en önemlisi bir kere yukarı kaldırıp yan tuttuğunuzda damlatmıyor. Ambalaj yapımızın en önemli özelliği ise ürünümüz kolay kullanımlı yanında taşınabilir pratik damlatmayan bir ambalaj yapısına sahip” olması demiştir.
Rakip ülkelerin ABD, İngiltere, Kanada ve Almanya olduğunu hatırlatan ama firmaların yüz yıllık köklü şirketler olduğunu söyleyen Çalışkan hayali özetle şu şekilde aktarmıştır: “ Öncelikli olarak ürünün Türk markası olarak dünyaya yaymak için yola çıktık. En önemli hedefimiz ise dünyada gurbetçilerimizin etkin olduğu Türk marketlere değil Avrupalının marketlerine girmek! Hayallerimiz hala çok yüksek. Hala hayallerimize ulaşamadık. Bizim asıl amacımız asıl hayalimiz dünyanın neresine giderseniz gidin çubuk çay denildiğinde ilk akla Türk Stick çayı olmasıdır” dedi. Aldıkları ödüller; Brüksel’de üstün lezzet ödülü, Türkiye’de ise Eczacılar alanında inovatif ambalaj ödülü, altın havan ödülüne layık görülmesi de hayallerini gerçekleştireceğine işaret ediyor. İhracat katma değeriyle, yeni istihdamların olmasıyla genç girişimcilerin kesinlikle desteklenmesi gerektiğini gösteriyor
Kaynak: AA, TRT Haber
Genç Girişimciden Çubuk Çay
Kocaeli’nin Başiskele ilçesinde 2013 yılından itibaren yaptıkları Ar-Ge çalışmalarının neticesinde 2014 yılında çubuk çay üretmeye başladıklarını anlatan Serhat Çalışkan damlatmayan çubuk çay özelliğiyle şu an dünyanın 22 ülkesine ihracat yapıyor. Genç girişimciden çubuk çay üretim sonrası şu ana kadar düzenlenen 21 fuara katılarak tanıtımı yapılmıştır. İhracat yapmanın gururunu yaşadıklarını söyleyen Çalışkan, “ Dünyada 22 ülkeye ihracatımız var. Almanya’dan Hollanda’ya, Belçika’dan Fransa’ya, Moğolistan’dan Kanada’ya, İngiltere’ye, Amerika’ya kadar, dünyada 22 ülkeye ihracatını yapıyoruz. Ve her geçen gün Pazar payımız büyüyor. Dünyadaki rakiplerimiz 100 yılın üzerindeki firmalar. 100 yılın üzerindeki firmalara karşın 4 yıldır mücadele veriyoruz. Ve her geçen gün pazarımız ikiye, üçe katlayarak devam ediyoruz” dedi.
Dünyanın en güzel çaylarıyla üretim yaptıklarını, kalitelerini aldıkları belgelerle ispatladıklarını, aynı zamanda istihdam da sağladıklarını anlatan Çalışkan, halen 14 çeşit çubuk çay, 2 çeşit çubuk kahve ürettiklerini ifade etmiştir. Ürün çeşitliliğini ihracat yaptıkları ülkelerden gelen taleplere göre belirlediklerini, Ar-Ge merkezlerinin çalışmalarına devam ettiğini, Avrupa ve Orta Doğu pazarında değişik çayların ilgi gördüğünü kaydetti. Özet olarak İç pazara yönelik çalışmalarını 2018 yılından itibaren başlattıklarını, tanıtım faaliyetleri ile çok yol aldıklarını, Türkiye’de 2 ulusal market zinciri için üretim yaptıklarını belirten Çalışkan, “ Bizim ambalajımızla karıştırıyorsunuz ve ne kadar karıştırıyorsanız o kadar demleniyor. Şekerinizi ambalajın stiğiyle karıştırıyorsunuz ve en önemlisi bir kere yukarı kaldırıp yan tuttuğunuzda damlatmıyor. Ambalaj yapımızın en önemli özelliği ise ürünümüz kolay kullanımlı yanında taşınabilir pratik damlatmayan bir ambalaj yapısına sahip” olması demiştir.
Rakip ülkelerin ABD, İngiltere, Kanada ve Almanya olduğunu hatırlatan ama firmaların yüz yıllık köklü şirketler olduğunu söyleyen Çalışkan hayali özetle şu şekilde aktarmıştır: “ Öncelikli olarak ürünün Türk markası olarak dünyaya yaymak için yola çıktık. En önemli hedefimiz ise dünyada gurbetçilerimizin etkin olduğu Türk marketlere değil Avrupalının marketlerine girmek! Hayallerimiz hala çok yüksek. Hala hayallerimize ulaşamadık. Bizim asıl amacımız asıl hayalimiz dünyanın neresine giderseniz gidin çubuk çay denildiğinde ilk akla Türk Stick çayı olmasıdır” dedi. Aldıkları ödüller; Brüksel’de üstün lezzet ödülü, Türkiye’de ise Eczacılar alanında inovatif ambalaj ödülü, altın havan ödülüne layık görülmesi de hayallerini gerçekleştireceğine işaret ediyor. İhracat katma değeriyle, yeni istihdamların olmasıyla genç girişimcilerin kesinlikle desteklenmesi gerektiğini gösteriyor
Kaynak: AA, TRT Haber
Kod ÇeviriciKod Çevirici EmojilerEmojiler