İbrahim Öztürk
Dünyayı Oyuna Getirdik
Pazar araştırma şirketi Newzo’nun yaptığı araştırma sonuçlarına göre dünya genelinde 2,3 milyar oyuncunun 137,9 milyar para harcayacağı tahmin ediliyor. Bu miktar bir yıl öncesi ile mukayese edilirse artış anlamına geliyor. Bu oyunlardaki kar marjında birinci sırayı mobil oyunlar, ikinci segment olarak konsol oyunları ve son sırayı PC oyunları almaktadır. Bu kadar büyük gelirlerin konuşulduğu oyun pazarında Türkiye nerede? Aslında Türkiye’yi bu pazarda küçümsememek lazım. Türkiye milyarlarca dolarlık büyüklüğe sahip, ciddi ihracat fırsatlarının bulunduğu dünya oyun pazarında iddialı olduğunu gösterdi.
Buna örnek olarak ODTÜ Teknokent’te faaliyet gösteren Türk oyun geliştirme şirketi Alictus, “ Clown Games “ adlı oyunu yayınlamaya başladıktan kısa bir süre sonra, birçok ülkede 40 milyondan fazla kullanıcıya ulaşmış durumda. Anlayacağınız dünyayı oyunu getirdik. ODTÜ Tekno kent’te faaliyet gösteren şirket 2016 Eylül ayından itibaren, her ay milyonlarca oyuncunun mobil ve web’te oynadığı, 20’den fazla oyun geliştirerek 13-65 yaşındaki hedef kitleye yönelik geliştirdiği oyunlarla; ABD, Japonya, Güney Kore, Fransa, Almanya ve İngiltere gibi birçok ülkede kendi kategorilerinde en üst sıralarda yer almayı başarmıştır.
Başarının hikayesini anlatan Alictus Kurucu ortağı Emre Taş bu konuda:” Veri odaklı bir oyun şirketiyiz. Üç-altı haftada bir yeni oyun üretebilecek kabiliyetimiz var. Halihazırda yayımlanmayı bekleyen üç oyunumuz bulunuyor. Bugüne kadar oluşturduğumuz altyapı ve yeteneklerle bunların da önemli kitlelere ulaşabileceğini şimdiden söyleyebiliyoruz. On kişilik ekiple katma değeri yüksek işlere imza atıp, bunu ihracat başarısına dönüştürebiliyoruz. İhracat potansiyelimiz ve kapasitemiz büyüyerek, hızlı şekilde artıyor. Bu yılın ilk üç ayında geçen yılki rakamını geçmiş durumdayız. Ciromuzun tamamına yakını da ihracat gelirinden elde ediyoruz” dedi. Türk oyun şirketlerinin iddialı olduğu gerçeği sağladıkları katma değerden ve ihracat odaklı olması gösteriyor.
Kaynak: Türkiye Gazetesi, Hürriyet Gazetesi
Pazar araştırma şirketi Newzo’nun yaptığı araştırma sonuçlarına göre dünya genelinde 2,3 milyar oyuncunun 137,9 milyar para harcayacağı tahmin ediliyor. Bu miktar bir yıl öncesi ile mukayese edilirse artış anlamına geliyor. Bu oyunlardaki kar marjında birinci sırayı mobil oyunlar, ikinci segment olarak konsol oyunları ve son sırayı PC oyunları almaktadır. Bu kadar büyük gelirlerin konuşulduğu oyun pazarında Türkiye nerede? Aslında Türkiye’yi bu pazarda küçümsememek lazım. Türkiye milyarlarca dolarlık büyüklüğe sahip, ciddi ihracat fırsatlarının bulunduğu dünya oyun pazarında iddialı olduğunu gösterdi.
Buna örnek olarak ODTÜ Teknokent’te faaliyet gösteren Türk oyun geliştirme şirketi Alictus, “ Clown Games “ adlı oyunu yayınlamaya başladıktan kısa bir süre sonra, birçok ülkede 40 milyondan fazla kullanıcıya ulaşmış durumda. Anlayacağınız dünyayı oyunu getirdik. ODTÜ Tekno kent’te faaliyet gösteren şirket 2016 Eylül ayından itibaren, her ay milyonlarca oyuncunun mobil ve web’te oynadığı, 20’den fazla oyun geliştirerek 13-65 yaşındaki hedef kitleye yönelik geliştirdiği oyunlarla; ABD, Japonya, Güney Kore, Fransa, Almanya ve İngiltere gibi birçok ülkede kendi kategorilerinde en üst sıralarda yer almayı başarmıştır.
Başarının hikayesini anlatan Alictus Kurucu ortağı Emre Taş bu konuda:” Veri odaklı bir oyun şirketiyiz. Üç-altı haftada bir yeni oyun üretebilecek kabiliyetimiz var. Halihazırda yayımlanmayı bekleyen üç oyunumuz bulunuyor. Bugüne kadar oluşturduğumuz altyapı ve yeteneklerle bunların da önemli kitlelere ulaşabileceğini şimdiden söyleyebiliyoruz. On kişilik ekiple katma değeri yüksek işlere imza atıp, bunu ihracat başarısına dönüştürebiliyoruz. İhracat potansiyelimiz ve kapasitemiz büyüyerek, hızlı şekilde artıyor. Bu yılın ilk üç ayında geçen yılki rakamını geçmiş durumdayız. Ciromuzun tamamına yakını da ihracat gelirinden elde ediyoruz” dedi. Türk oyun şirketlerinin iddialı olduğu gerçeği sağladıkları katma değerden ve ihracat odaklı olması gösteriyor.
Kaynak: Türkiye Gazetesi, Hürriyet Gazetesi
Kod ÇeviriciKod Çevirici EmojilerEmojiler