ASELSAN Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Açılıyor




ASELSAN Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Açılıyor


Savunma sanayisinde nitelikli iş gücü ihtiyacını karşılamak için kendi meslek liselerini kuranlara ASELSAN’da katıldı ve ASELSAN Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi açılıyor. Bu yıl eylülde öğretim hayatına başlayacak olan ASELSAN Mesleki ve Teknik Anadolu lisesi öğrenim hayatında öğrencilerine staj imkanı da sunacak. ASELSAN Kurumsal Yönetim Genel Müdür Yardımcısı Doç. Dr. Hakan Karataş, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Milli Eğitim Bakanlığı Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü ile ASELSAN arasında imzalanan protokol kapsamında savunma sanayisine nitelikli iş gücü sağlamak amacıyla ASELSAN Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesini kurduklarını açıkladı.


Eylülde eğitim ve öğretim hayatına başlayacağını söyleyen Karataş,” Biz öğrencilerimize ve velilerimize sadece bir okul değil, aslında Türkiye’nin geleceğini inşa etmek için bir adım atmaları konusunda fırsat veriyoruz, kendilerini meslek lisemizi tercih etmeye bekliyoruz. Türkiye’nin güveni, umudu ve ilham kaynağı olan ASELSAN’a bütün öğrencilerimizi bekliyoruz. Biz teknik eleman ihtiyacımızı meslek liselerinden ve meslek yüksek okullarından karşılıyoruz. Buradan gelen kişilerin bizim kültürümüzü kazanması büyük önem taşıyor. ” Dedi.


Savunma sanayisinde nitelikli eleman ihtiyacının önemine işaret eden Karataş, lisenin “savunma elektronik sistemler” ve “savunma mekanik sistemler” olmak üzere iki alanda faaliyet göstereceğini, bir yılı İngilizce olmak üzere eğitim ve öğretim süresinin 5 yıl olarak planlandığını söyledi. 




Gençleri yüksek teknolojiyle buluşturmayı amaçladıklarını söyleyen Karataş, “Lisemizde öğrencilerimize uygun ortamda staj imkanı sağlamak istiyoruz. Bu liseyi bitiren başarılı öğrencileri de üniversitesine devam ettiğinde mümkün olduğu kadar ASELSAN himayelerinde yönlendirmeyi ve burs sağlayabilmeyi hedefliyoruz. Daha da önemlisi öğrencilerimize eğitimlerini alırken ASELSAN’ın kültürünü de vermeliyiz. Mesleki ve Teknik liseyle yüksek teknolojiye hakim ara eleman yetiştirirken aynı zamanda Türkiye için önemli olan savunma sanayisine uygun belli bir kültür ve değer paylaşan, birlikte başarma duygusuna sahip elemanları da yetiştirmeye çalışacağız”  diyen Karataş bu tür liselerin yaygınlaştırılmasına yönelik çalışmaların sürdüğünü söyledi. ASELSAN Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi yeni öğretim yılı için öğrencilerini bekliyor. 


Kaynak: Anadolu Ajansı                
Sonraki
Önceki Konu
Önceki
Sonraki Konu »

3 yorum

yorum
Unknown
admin
12 Temmuz 2019 22:41 ×

BU SENE LİSE İKİYE GİDECEĞİM YARARLANABİLİRMİYİM NEREDEN BİLGİ ALABİLİRİM BU HABER ÇOK DİKKATİMİ ÇEKTİ LÜTFEN CEVAP VERİN

Cevapla
avatar
Unknown
admin
12 Temmuz 2019 22:41 ×

BU SENE LİSE İKİYE GİDECEĞİM YARARLANABİLİRMİYİM NEREDEN BİLGİ ALABİLİRİM BU HABER ÇOK DİKKATİMİ ÇEKTİ LÜTFEN CEVAP VERİN

Cevapla
avatar
hey bilir o
admin
13 Temmuz 2019 11:21 ×

Haberin kaynağına göre ilk öğrencilerini bu sene alacak. Son müracaat tarihi de sanırım 12 temmuz ama teferruatlı bilgi için ASELSAN ile iletişime geçmeni tavsiye ediyorum.

Cevapla
avatar