Milli Muharip Uçağı İçin Teknisyen




Milli Muharip Uçağı İçin Teknisyen 


ABD ile F-35 Uçak krizi yaşanırken Türkiye, 5. nesil savaş uçağını yapmak için kolları sıvadı. Paris Airshowda model olarak yaptığı Milli Savaş Uçağını da sergiledi. Bu konuda bir taraftan da alt yapı çalışmaları, Milli Muharip Uçağı için teknisyen dahil, nitelikli eleman yetiştirilmesi  amacıyla, TUSAŞ’tan  yapılan yazılı açıklamaya göre, TUSAŞ Genel Müdürü Temel Kotil, Milli Eğitim Bakanlığı Teknik Eğitim Genel Müdürü Varın Numanoğlu ve TUSAŞ Yönetim kurulu Üyesi Adnan Çelik arasında protokol imzalandı. Protokolün amacı TUSAŞ ile Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü arasında, protokol kapsamında Milli Muharip Uçak ve Ağır Sınıf Taarruz Helikopteri için teknisyenler ve nitelikli elemanlar yetiştirilecek.


Protokol ile beraber ilk yapılacak olan Ankara Kızılcahamam’daki Şehit Hakan Gülşen Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi’nin ismi, “ TUSAŞ, Şehit Hakan Gülşen Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi” olarak değiştirilmesi planlanmıştır. İşbirliğiyle beraber “TUSAŞ, Şehit hakan Gülşen Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi” TUSAŞ tarafından laboratuvar ve atölye alt yapılarına destek verilirken, eğitim ve öğretim faaliyetleri de ihtiyaçlar gözetilerek tasarlanacak. Lise öğrencilerine TUSAŞ’ta staj imkanı sağlayacak. Bu lisede okuyan öğrenciler arasında başarı kriterlerine uygun olan öğrencilere burs verilecek, mezun öğrenciler arasından TUSAŞ’ın uygun bulduğu, aradığı niteliklere göre istihdam sağlanacak.


Staj imkanı sağladığı öğrencilere, aslında temelden Milli muharip Uçak ve Ağır Sınıf Taarruz Helikopterlerinin bakımını yapacak teknisyenler yetiştirilmiş olacak. “TUSAŞ Şehit Hakan Gülşen Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi”  mezunları yapılan işbirliği sayesinde araştırma üniversitelerinin savunma sanayi ile ilgili bölümlerine yerleşmeye hak kazananlara TUSAŞ, yüksek öğrenimleri sırasında burs verecek. Nitelikli eleman yetiştirmede örnek bir eğitim programı olması, başka alanlara da yansımasını umuyoruz. 


Kaynak: AA, TRT Haber               
Sonraki
Önceki Konu
Önceki
Sonraki Konu »