TSK’nın Yeni Gözdesi “Zerdava”







TSK’nın Yeni Gözdesi “Zerdava” 


Narkotik madde arama, mayın, bomba, arama ve kurtarma operasyonlarında ilk kez Türk Silahlı Kuvvetlerinin en büyük köpek eğitim merkezinde Türk ırkı zerdava köpeği eğitildi. TSK’nın yeni gözdesi zerdava, genellikle Trabzon’da av ve çoban köpeği olarak kullanılıyor. 2016 yılında TSK’nın Bursa’nın Gemlik ilçesindeki Köpek Üretim ve Eğitim Tabur Komutanlığında başlatılan proje kapsamında, damızlık köpek ve alınan yavruların eğitimleri 2018’de tamamlanan köpeklerden olumlu sonuçlar alındı. Bu olumlu sonuçlardan sonra ilk kez bir Türk ırkı köpek mayın, bomba, narkotik, arama ve canlı kurtarma köpeği olarak kullanılmaya başlandı.




Taburda 7 farklı alanda köpek üretildiğini belirten Köpek Üretim ve Eğitim Tabur Komutanı Doktor Veteriner Yarbay Melih Sayın, “ Köpekler yavruluktan itibaren kapsamlı bir şekilde eğitilmektedir. Göreve hazır hale gelen köpekler, ardından ihtiyaca göre sevk edilirler. Fırat ve Zeytin Dalı Harekatında bu köpekler başarıyla görev aldılar” dedi. Köpek eğitim merkezinde Türk çoban, Kars çoban, Malaklı çoban, Akbaş Çoban, Türk tazısı ve Zerdava ırkından köpeklerin yetiştirildiğini söyleyen Köpek Üretim ve Bakım Bölük Komutanı Veteriner Üsteğmen Zafer Şafak, bu köpeklerin TSK’deki kritik bina ve tesisleri koruma görevi verildiğini söyledi. Şafak bu zamana kadar yabancı köpeklerin kullanıldığı alanlarda ilk defa zerdava’nın eğitildiğini ifade etti. 




Zerdava’nın atak, koku alma, kuvvetli, enerjik ve takip yeteneği gibi yüksek özelliklerinden bahseden Şafak,” Bu özellikler göz önüne alındığında askeri maksatlı kullanılabileceği değerlendirilerek 2016 yılında ilk damızlık köpekler alındı. Bu köpeklerden alınan yavrular da kara kuvvetleri bünyesindeki projeyle mayın, bomba, narkotik ve takip ile arama branşlarında denenmeye başlanarak buradan alınan olumlu sonuçlarla 2018 yılında kıtalara sevk edildi. Ve göreve gönderildiler. 


İlerleyen dönemlerde de harekat bölgelerinden de olumlu sonuçlar alacağımızı bekliyoruz. Daha önce Türk ırkı köpeklerimiz genelde devriye branşında eğitim görmekteydi. Bu köpeklerden farklı olarak zerdavayı, mayın arama, bomba arama, narkotik madde ve takip arama kurtarma branşında eğiterek bir ilki başarmış olduk” dedi. TSK’nın yeni gözdesi Trabzonlu Zerdava artık bundan sonra en kritik görevlerde yer alarak güvenlik güçlerinin gücüne güç katacak. 


Kaynak: AA, TRT Haber                  
Sonraki
Önceki Konu
Önceki
Sonraki Konu »