Meslek Lisesi Öğrencilerinden Elektrikli Araç




Meslek Lisesi Öğrencilerinden Elektrikli Araç


Eğitim ve öğretim hayatına 2005 yılında başlayan Topkapı okullarının en büyük farklılığı, kurucularının ve yönetici kadrosunun öğretmenlerden oluşması ve eğitim öğretim sürecinde tüm aşamalarda etkin rol oynamaları olsa gerek. Topkapı Okulları Özel Meslek Lisesi’nin otomotiv bölümü öğretmen ve öğrencilerinin çalışmaları ilk meyvesini verdi. Okulun desteği ve imkanlarıyla saatte 60 km hıza ulaşan elektrikli araç ürettiler. Dünya nüfusundaki artış ile beraber ulaşım problemi, trafiğe çıkan araç sayısıyla oluşan çevre kirliliği nedeniyle daha temiz çözümler aranmakta ve geleceğin ulaşım araçları da elektrikli araçlar olarak görünüyor.


Topkapı Okulları Özel Meslek Lisesi öğrencileri ve öğretmenlerinin ortak çalışmasıyla yapılan elektrikli araç, saatte 60 km hıza ulaşabiliyor ve tam şarj durumunda gidebildiği 50 km olurken, aküler okulda üretildi. Elektrikli aracın üzerinde 6 jel akü, 3 Kw’lık elektrik motoru, ön süspansiyon ve direksiyon sistemi tamamen okul tarafından üretildi. Aracın kaportası, dış kabuk tasarımı da alanında uzman öğretmenler tarafından 3 boyutlu tasarlanarak fiberglas olarak yapıldı. 


Elektrikli aracın özellikleri arasında araç 300 kg yük taşıyabiliyor, 220 volt elektrikle 2 saat gibi kısa zamanda şarj edilen akülerin en az 6 saat pil ömrü mevcut. Araç görücüye çıkar çıkmaz 2018- 2019 eğitim öğretim yılında Bahçelievler belediyesi tarafından düzenlenen yarışmada, en teknolojik okul kategorisinde birincilik getirdi. Elektrikli aracın, akülerinin, elektrik motorunun, ön süspansiyon, direksiyon sistemi ve dış kabuk tasarımının okul tarafından yapılmasını çok değerli buluyoruz. Bu projede çalışan öğrenci ve öğretmenlerimiz ülkemizin milli serveti, gelecek elektrikli araçlarda ise devlet ve millet olarak destek olmak yerinde olacaktır. 


 Kaynak: İHA, Türkiye Gazetesi                    
Sonraki
Önceki Konu
Önceki
Sonraki Konu »