Yerli ve Milli Robotik Eğitim Seti : CEBOT




 Yerli ve Milli Robotik Eğitim Seti : CEBOT


Türkiye robotik kodlama, teknolojik eğitim gibi konularda eğitim olarak ciddi mesafe kat etti. Bunun karşılığını da dünya çapında katıldığı yarışmalarda aldığı derecelerle kanıtladı. Bu sefer başarı hikayesi Ankara’dan, Cezeri Yeşil Teknoloji Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencileri önemli bir başarıya imza attılar. Eğitimde kullanılmak üzere milli ve yerli robotik eğitim seti: “CEBOT”u ürettiler. 




Ankara Cezeri Yeşil Teknoloji Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi 11’nci sınıf öğrencileri önce CEBETNANO’nun üretimini yaptılar. Traktöre benzeyen robotun muadilleri, piyasada çok yüksek fiyatlarda satıldığı için, lise öğrenciler ve öğretmenleri yaptıkları yeni tasarımla bunu uygun bir fiyat ve maliyetle üretip açık kaynak olarak piyasaya sundular. 




Üretimi yapılan robot, temel, orta ve ileri düzey kodlama eğitiminde kullanılabiliyor ve CEBETNANO ayrıca ışığı da algılıyor. Bunun yanında çizgi üzerinde ilerleyebiliyor. Diğer bir özelliği de çok sayıda sensör eklenebiliyor olmasıdır. Öğrencilerin yaptıkları çalışmalardan olan CEBOTMİNİ ise engelden kaçıyor, ışık izliyor, ışıktan uzaklaşabiliyor. El hareketleri ile de kontrol’ü mümkün. Robotik kodlama, açısından çok sayıda sensöre sahip olan CEBOTMİNİ, eğitim açısından önemi en kapsamlı robotik eğitim seti kategorisinde olmasıdır. Cezeri Yeşil Teknoloji  Mesleki ve Teknik Anadolu öğrencileri, ürettikleri robotik eğitim setinden de elde edilen gelirlerle okulun döner sermayesine katkıda bulunuyor. Bu genç beyinler, üreten dimağlar bizim ülke olarak milli servetimiz, Devlet ve millet olarak sahip çıkarak, imkan ve destek verilmelidir.


  

Kaynak : TRT Haber, Cansu  Doğan, Hakan Güzel          
Sonraki
Önceki Konu
Önceki
Sonraki Konu »