İphone’nun Açığını Bulan Lise Öğrencisi




İphone’nun Açığını Bulan Lise Öğrencisi 


Bursa’nın Nilüfer İlçesinde Ali Osman Sönmez Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Elektrik Elektronik bölümü son sınıf öğrencisi 17 yaşındaki Oğuz Akçay, dünyaca ünlü Amerikalı teknoloji devi Apple üretimi olan İphone telefonun yazılım açığını buldu. İphone’nun açığını bulan lise öğrencisi, manzara fotoğrafları çekmeyi çok sevdiğini ve arkadaşı ile konuşurken, fotoğraf çekmek için telefonun kamerasını açtığı anda bir hata ile karşılaştı. O an için kendi telefonundan kaynaklandığını düşündü. Ancak sonrasında başka telefonlarla da aynı olayı denediğinde telefondaki yazılım hatasını keşfetti. 


Telefondaki bu yazılım hatasını firmaya mail atarak bildirdiğini söyleyen Oğuz Akçay, konu ile ilgili kendisine teşekkür maili geldiğini söyledi:” Arkadaşımla telefon görüşmesi yapıyordum. Bu sırada güneşin doğuşunu fotoğraflamak istedim. Telefonumda video sekmesine girerek video kayıt yapmaya başladım. Yaklaşık 5 saniye kayıtın ardından birden telefonum dondu. Daha sonra siyah ekran oldu. 


Ekranda telefon logosu çıktı. Ama bu sırada telefon görüşmesi yapmaya devam ediyordum. Bunun benim telefonumdan kaynaklı bir hata olduğunu düşündüm. Farklı telefonlarda denediğimde yine aynı hatayla karşılaşınca durumu firmaya bildirdim. Birkaç gün sonra bana mail attılar Böyle bir açığı bulduğum için bana teşekkür ettiler. Daha sonra  bana küçük bir sürpriz hazırladıklarını belirterek bakiyeme 100 TL yüklediler” diye anlattı. 

Apple’ın lise öğrencisine verdiği ödülün miktarı insanın biraz kafasını karıştırıyor, tartışılacak cinsten. Yazılım ve kodlamaya ayrı bir ilgi ve merakı olduğunu söyleyen Oğuz Akçay, “ Böyle büyük bir markanın açığını bulmak beni çok şaşırttı. Bulduğum için de çok mutlu oldum. Çevremdekiler ilk baştan bana inanmadılar. Apple’dan mail geldiğini görünce inanmaya başladılar” dedi. 


İlginizi Çekecek Yazılar: https://heybiliro.blogspot.com/2019/07/bul-acg-al-paray.html


Kaynak:   DHA, https://tr.sputniknews.com/turkiye/201911121040605289-lise-ogrencisi-applein-acigini-buldu-hesabina-100-lira-gonderildi/       
Sonraki
Önceki Konu
Önceki
Sonraki Konu »