Kaporta Ustası FORMULA 1 Aracı Yaptı




Kaporta Ustası FORMULA 1 Aracı Yaptı


Yozgat’ın Sorgun ilçesinde kaporta ustası Fahri Taşkan çocukluğundan beri hayalini kurduğu “Formula 1 “ aracını hurda malzemeyle gerçeğini aratmayacak şekilde, kendi imkanlarıyla yaptı. “Formula 1” tutkunu kaporta ustası, hurda otomobil, traktör parçaları ve inşaat profillerinden çok sevdiği aracı hurda parçalardan yaparken aracına da “Formula 66” adını verdi. Sorgun sanayisinde kaporta atölyesi bulunan Fahri Taşkan, vatandaşların da yoğun ilgi gösterdiği “Formula 66” adını verdiği aracını 4 ayda ve 9 bin lira maliyetle yaptı. “Formula 66” ile yaptığı hız testinde parkurda, 180 kilometreyi gördüğünü söyledi. 




“Formula 1” aracının çocukluk hayali olduğunu söyleyen kaporta ustası Fahri Taşkan, “Ben kaporta ustasıyım. Benim çocukluğumdan beri hayalimdi bu aracı yapmak. Bunların ben en büyük tutkunuyum. Bunları ben maddi imkanlarla elde edemeyeceğim için ben de imalatını yapmak istedim. Bu araca 4 ay zaman harcadıktan sonra ortaya çıkartabildim. Kendi imkanlarımız ile yaptığımız bir araç. Aracın dış kaporta aksamını bakalit, alt şasilerini çelik çatı profillerinden, debriyaj fren sistemi traktör sisteminden, arka motor da eski hurda araçların parçalarından toparladık. Aracımız benzinle çalışıyor. Hız parkurunda denediğimiz de 180 kilometre hıza ulaşıyor. Halkın araca büyük ilgisi var. Buraya gelen herkes fotoğraf çekiniyor binip gezmek turlamak istiyor. Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan kendi yerli otomobilimiz diye söyledi. Ben bu otomobili yapabildim. Devletimizin desteğiyle daha iyilerini yapabilirim. Cumhurbaşkanımızı iş yerimize aracımızı görmeye çay içmeye bekliyorum” dedi.



“Formula 1” yarışlarını çok sevdiğini ve canlı izlemek istediğini söyleyen Taşkan,” Bu aracımız garajımızda duruyor. Canımız istediğinde çıkarıyoruz ama trafiğe kapalı yerlerde kullanıyoruz. Formula 1 yarışlarını izlemeyi çok istiyorum. Bu araçların tutkunuyum ama hiç canlı izleme imkanım olmadı canlı izlemeyi çok isterim. Yarışlarına gidip göremediğim binemediğim için kendi imkanlarımla bu aracı tasarlayıp yaptım. Tamamen yerli malı ve adını da ‘Formula 66’ ismini koydum. Vatandaşın çok büyük ilgisi var. Fotoğraf çekinip beni tebrik eden çok insan var” dedi. “Yerli Formula 1” aracı bir hayali gerçekleştirmişken, ilgi çekmeye devam edecek. 


Kaynak: İHA, Türkiye Gazetesi            
Sonraki
Önceki Konu
Önceki
Sonraki Konu »