Okullara Milli İşletim Sistemi PARDUS




Okullara Milli İşletim Sistemi PARDUS


Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü (YEĞİTEK) ile TÜBİTAK Ulusal Akademik Ağ ve Bilgi Merkezi (ULAKBİM), arasında danışmanlık ve yazılım geliştirme hizmeti alımına ilişkin imzalanan sözleşme kapsamında, açık kaynak kodlu milli işletim sistemi “yeni nesil PARDUS”un okullarda yaygınlaştırmasına yönelik işbirliği başlatıldı. YEĞİTEK Genel müdürü Anıl Yılmaz ve TÜBİTAK ULAKBİM Müdürü Mehmet Mirat Satoğlu arasında imzalanan sözleşme ve yapılan işbirliği çerçevesinde “milli işletim sistemi PARDUS “un Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda yaygınlaştırılması amaçlanırken, Türk yazılım endüstrisine de destek verilecek. 


MEB için özel hazırlanan versiyon “yeni nesil PARDUS” ilk etapta 60 bin etkileşimli tahta da kullanılması hedefleniyor. “Milli işletim sistemi PARDUS”un  yeni nesil versiyonu, tüm okullardaki etkileşimli tahtalar ve bilgisayarlarda kullanıma girecek. İmzalanan sözleşme ve işbirliğiyle beraber okullardaki etkileşimli tahtalar için özelleştirilen PARDUS ETA ve bu işletim sistemine sahip etkileşimli tahtaların uzaktan kontrolünü sağlanması planlanmaktadır. TÜBİTAK ULAKBİM tarafından hazırlanıp geliştirilen merkezi yönetim sistemi LiderAhenk’in yeni versiyonlarının geliştirmesine imkan tanımaktadır. 


Okullarda kullanılması planlanan tek kart bilgisayarlar için PARDUS ARM sürümü hazırlanacak. MEB’e yeni alınan etkileşimli tahtaların 4K uyumluluğu bulunan PARDUS işletim sistemiyle buluşması sağlanacak. Bunun yanında öğretmenlerin sınıfta etkileşimli tahtaları daha kolay ve etkin kullanmasına imkan sağlayacak bir arayüz devreye alınacak. Milli işletim sistemi PARDUS için en önemlisi işletim sisteminin geliştirilmesine ve iyileştirilmesine imkan tanıyacak ve katkıda bulunacak, bu amaçla eğitsel içerikleri ve teknik dökümanları barındıran, kullanıcıları ve açık kaynak geliştiriciler arasında etkileşim sağlayacak olan bir topluluk yönetimi hizmete sunulacak. 


YEĞİTEK VE TÜBİTAK ULAKBİM’in işbirliğiyle yürülen ortak çalışmayla, mevcut etkileşimli tahtaların sadece bir kısmında kullanılan PARDUS İşletim sistemi, tüm okullarda uygulamaya alınacak. Bu sistemle sınıflarda etkileşimli tahtaların verimli ve etkili kullanımı hedeflenirken, öğrencilerde erken yaşta açık kaynak teknolojileriyle tanışma imkanına kavuşacak.  


Kaynak: AA, TRT Haber                   
Sonraki
Önceki Konu
Önceki
Sonraki Konu »