Havalimanında Yolculara Aerobot Yardım Edecek
İstanbul Sabiha Gökçen Uluslar arası Havalimanında, yolculara yardımcı olması planlanan robot gidiş terminalinde testlere başladı. Havalimanında yön tarifi ve uçuş bilgileri gibi bir çok konuda hizmet verecek robota verilen isim"Aerobot". Türkiye’nin en fazla yolcu trafiğine sahip ikinci havalimanı olan İstanbul Sabiha Gökçen Uluslar arası havalimanının terminal işletmecisi İSG 10. Yılı kutlamalarında sürpriz bir şekilde bando gösterisiyle hizmete alınan Aerobot, çeşitli dans figürleriyle ilgi odağı oldu. Gidiş terminalinde hizmete girmesi planlanan ve test aşamasında olan Aerobot, yolculara farklı dillerde yol tarifi yapacak. Yolcuların sorularını cevaplayacak, biletlerini okutan kişilere uçuşlarıyla ilgili daha detaylı bilgi vererek danışmalık hizmeti vermiş olacak.
Aerobot’un yolculara yardımcı olması için aralarına katıldığını söyleyen İSG Bilgi işlem Direktörü İsmihan Baysal Anderson , “ Yolcumuz uçuş kartını okutursa uçuşu ile ilgili zaman ve kapı bilgileri sağlayabiliyor, gecikme varsa onu gösterebiliyor, tüm uçuş bilgilerini listeleyebiliyor. Farklı dillerde yolcularımız ile konuşma imkanına sahip. Ulaşmak istedikleri noktalara yön tarifi veriyor” dedi.
Amaçlarının yolculara daha fazla yardımcı olmak istediklerini söyleyen Anderson, “Havalimanımızın farklı noktalarında Aerobot ile karşılaşabilirsiniz. Bizimle birlikte 16 saat çalışıyor, 5 farklı dili konuşabiliyor. Yolcularımızdan alacağımız geri dönüşler doğrultusunda ve yeni yapacağımız geliştirmelerin başarılı olması durumunda sayılarını artırmayı planlıyoruz” dedi. İstanbul Sabiha Gökçen Uluslar arası Havalimanında yolculara Aerobot sahip olduğu farklı dillerde yolculara yardımcı olacak, yön tarifi verecek.
İlginizi çekecek yazılar:
https://heybiliro.blogspot.com/2019/01/aknsoft-mini-adalar-istanbul.html#more
Kaynak: AA, TRT Haber
Kod ÇeviriciKod Çevirici EmojilerEmojiler