Sigorta, Kaza Sonrası Yapılacak İşlemler

   Yazar: Yıldız Eryıldız

  Sigorta, Kaza Sonrası Yapılacak İşlemler

Trafik kazası aracı olan herkesin başına gelen, gelebilecek bir durum olduğundan konu başlığımız: sigorta, kaza sonrası yapılacak işlemler olarak seçtik. Araç sahiplerine kaza sonrası ne yapmaları gerektiği konusunda biraz ışık tutalım. Daha önce kaza olduğunda Trafik polisi çağrılır. Onun vereceği kaza raporu alınır, diğer işlemlere geçilirdi. Bu arada mutlaka polis beklendiği için trafik tıkanır. Trafik yoğunluğu içindeki araçlara tabi ki sıkıntı olmakta idi. Sürücülerin maddi hasarlı anlaşabilecekleri kazalar için 2008 yılında Kaza Tespit Tutanağı çıkartıldı ve kazadan sonra bu tutanak sürücüler tarafından düzenlenecektir. Amaç trafik yoğunluğuna çözüm olmasıdır. Kaza sonrası maddi hasarlı kazada tarafların anlaşıp düzenledikleri kaza tespit tutanağı, trafik polisinin düzenlediği rapor gibi geçerliliği vardır. Bazı durumlarda trafik polisinin gelmesi gerekmektedir.

Tarafların arasında anlaşma sağlanamamışsa, taraflardan birinin ehliyeti yoksa, ehliyet araç için uygun değilse, alkollü veya şüpheli ise, akli dengesi bozuk şüphesi ve kazadaki taraflardan birisi resmi kurum aracı ise, trafik sigorta poliçesi yoksa, sadece üçüncü şahısların malları zarar görmüşse, kazada ölüm ve yaralı varsa mutlaka trafik polisi gelir. Kaza raporu polis tarafından düzenlenir.

Bu yukarıda saydığımız durumlar dışında maddi hasarlı anlaşma sağlanabilecek kazalar için Kaza tespit tutanağı eksiksiz doldurulur. Kazanın oluş şekli kroki çizilerek gösterilir. Sürücülerin görüşleri tutanağa yazılmalıdır. Tutanak sürücüler tarafından imzalanır. Birinin imzalamaması tutanağı geçersiz kılar.


                                                      Kaza tespit tutanağı 

Kaza tespit tutanağı hazırlandıktan sonra yapmamız gereken araçların kaza sonrası durumunu, farklı açılardan gösteren fotoğrafları çekilmelidir. Sigorta şirketleri fotoğrafları görmek ister.

Sigorta şirketlerinin istedikleri diğer belgeler; araçların zorunlu trafik sigorta poliçesi, araç ruhsatları, ve sürücülerin ehliyet fotokopileridir. Kazaya başka araçlar karışmışsa onlar için de geçerlidir. Bu bilgi ve belgelerin kazanın oluşundan itibaren beş iş gününde hasar ihbarı yapılarak,sigorta şirketine teslim edilmesi şarttır. Beş günlük sürede müracaat yapılmaması hak kaybına sebep olur.

Sigorta şirketine yapılan hasar ihbarını aracınızı tamir-onarım yaptıracağınız servis aracılığıyla yapılacağını hatırlatalım. Hazırladığınız belgelerle bakım servisi aracılığıyla yapılan müracaat neticesinde sigorta şirketi hasar dosyası açar,işlemlere başlar ve eksper tayini yapar. Eksperin düzenleyeceği rapor alınacak tazminatı belirler. Hazırlanan evraklarla beraber verilecek banka hesap no yani iban numarasını da yazmayı  unutmayın. Sigortadan gelecek tazminat bu iban numarasına yatırılacaktır.
Aracı olan herkese, kaza durumunda neler yapması gerektiğini, rehber niteliğinde bir makale hazırlamaya çalıştık. Prensibimiz problemi tanımlama, analiz, çözüm diğer deyişle araştır, oku, danış yani iştişare eden kazanır. Kazasız, sevdiklerinizle huzurlu ve güzel günler geçirmeniz temennisiyle. 



Sonraki
Önceki Konu
Önceki
Sonraki Konu »