Yazar: Yıldız Eryıldız
Sigorta, Kaza Sonrası Yapılacak İşlemler
Sigorta, Kaza Sonrası Yapılacak İşlemler
Trafik kazası aracı olan herkesin
başına gelen, gelebilecek bir durum olduğundan konu başlığımız: sigorta,
kaza sonrası yapılacak işlemler olarak seçtik. Araç sahiplerine kaza
sonrası ne yapmaları gerektiği konusunda biraz ışık tutalım. Daha önce kaza
olduğunda Trafik polisi çağrılır. Onun vereceği kaza raporu alınır, diğer
işlemlere geçilirdi. Bu arada mutlaka polis beklendiği için trafik tıkanır.
Trafik yoğunluğu içindeki araçlara tabi ki sıkıntı olmakta idi. Sürücülerin
maddi hasarlı anlaşabilecekleri kazalar için 2008 yılında Kaza Tespit
Tutanağı çıkartıldı ve kazadan sonra bu tutanak sürücüler tarafından
düzenlenecektir. Amaç trafik yoğunluğuna çözüm olmasıdır. Kaza sonrası maddi
hasarlı kazada tarafların anlaşıp düzenledikleri kaza tespit tutanağı, trafik
polisinin düzenlediği rapor gibi geçerliliği vardır. Bazı durumlarda trafik
polisinin gelmesi gerekmektedir.
Tarafların arasında anlaşma
sağlanamamışsa, taraflardan birinin ehliyeti yoksa, ehliyet araç için uygun
değilse, alkollü veya şüpheli ise, akli dengesi bozuk şüphesi ve kazadaki
taraflardan birisi resmi kurum aracı ise, trafik sigorta poliçesi yoksa, sadece
üçüncü şahısların malları zarar görmüşse, kazada ölüm ve yaralı varsa mutlaka
trafik polisi gelir. Kaza raporu polis tarafından düzenlenir.
Bu yukarıda saydığımız durumlar
dışında maddi hasarlı anlaşma sağlanabilecek kazalar için Kaza tespit tutanağı
eksiksiz doldurulur. Kazanın oluş şekli kroki çizilerek gösterilir. Sürücülerin
görüşleri tutanağa yazılmalıdır. Tutanak sürücüler tarafından imzalanır.
Birinin imzalamaması tutanağı geçersiz kılar.
Kaza tespit tutanağı
Kaza tespit tutanağı
hazırlandıktan sonra yapmamız gereken araçların kaza sonrası durumunu, farklı
açılardan gösteren fotoğrafları çekilmelidir. Sigorta şirketleri fotoğrafları
görmek ister.
Sigorta şirketlerinin
istedikleri diğer belgeler; araçların zorunlu trafik sigorta poliçesi,
araç ruhsatları, ve sürücülerin ehliyet fotokopileridir. Kazaya başka araçlar
karışmışsa onlar için de geçerlidir. Bu bilgi ve belgelerin kazanın oluşundan
itibaren beş iş gününde hasar ihbarı yapılarak,sigorta şirketine teslim
edilmesi şarttır. Beş günlük sürede müracaat yapılmaması hak kaybına sebep
olur.
Sigorta şirketine yapılan hasar
ihbarını aracınızı tamir-onarım yaptıracağınız servis aracılığıyla yapılacağını
hatırlatalım. Hazırladığınız belgelerle bakım servisi aracılığıyla yapılan
müracaat neticesinde sigorta şirketi hasar dosyası açar,işlemlere başlar ve
eksper tayini yapar. Eksperin düzenleyeceği rapor alınacak tazminatı belirler.
Hazırlanan evraklarla beraber verilecek banka hesap no yani iban numarasını da
yazmayı unutmayın. Sigortadan gelecek tazminat bu iban numarasına
yatırılacaktır.
Aracı olan herkese, kaza
durumunda neler yapması gerektiğini, rehber niteliğinde bir makale hazırlamaya
çalıştık. Prensibimiz problemi tanımlama, analiz, çözüm diğer deyişle araştır,
oku, danış yani iştişare eden kazanır. Kazasız, sevdiklerinizle huzurlu ve
güzel günler geçirmeniz temennisiyle.
Kod ÇeviriciKod Çevirici EmojilerEmojiler