Dünyanın En büyük Türkçe Kursu “ Türkçe Öğretim Portalı”

Yazar: Hamza Aslan



Dünyanın En büyük Türkçe Kursu “ Türkçe Öğretim Portalı”

Türkçe kursu dediğimizde, Yunus Emre Enstitüsü’nün faaliyetlerini bilenlerin aklına Türk dilini, kültürünü tüm dünyaya tanıtan, öğreten bu enstitü gelmektedir. Kültür ve Turizm bakanı Prof. Dr. Numan Kurtulmuş’un ve Yunus Emre Enstitüsü Başkanı Prof. Dr. Şeref Ateş’inde katılımları ile makalenin de başlığından anlaşılacağı üzere, dünyanın en büyük Türkçe kursu “Türkçe Öğretim Portalı”nın açılışı yapılmıştır.

Daha önceki yazımızı okumayanlar için tekrar hatırlatacak olursak,Yunus Emre Enstitüsü 50 fazla kültür merkezi, 139 irtibat noktası ile Türk dilini, kültürünü dünyaya tanıtan Türkçe eğitimi veren dünyanın en büyük Türkçe okuludur. Türkçe öğretim portalının açılma amacı, pek çok ülkede yabancı dil olarak, zaman ve mekanın bir önemi olmaksızın Türkçe öğrenmek isteyenlere bu hizmeti sanal ortamda sunabilmektir.

Dünyanın en büyük Türkçe kursu, Türkçe öğretim portalı 2017 şubat ayında açılmış olup bir yıl süre ile çevrimiçi hizmet vermiştir. Yaklaşık olarak 100 bin kişiye ulaştığı, Türkçeyi bağımsız olarak öğrenme imkanı sağlamıştır. Ülkemiz için bu kadar önemli bir eğitim ve öğretim görevini yapan portalın tanıtımı yeni yapılmaktadır. Tanıtımda çalışma prensipleri, vizyonu ve hedefinden bahsedildikten sonra yabancı öğrencilere de söz verilmiştir. Yabancı öğrenciler “Türkçe bizim için kardeşlik dili olmuştur.” Demişlerdir. Türkçe öğrenirken başlarına gelenler, yaşadıkları Türkiye ile ilgili anılarını anlatmışlardır.  
       
Türkçe, kardeşlik dili, gönül köprüsüdür

Açılışta Kültür ve Turizm bakanı Prof. Dr. Numan Kurtulmuş yaptığı konuşmada şunları söylemiştir; “Dil insanoğluna bahşedilmiş en önemli şeydir. Türkçeyi gönülden konuşabilen bir millet olduğumuz için dilimiz övünç kaynağıdır. Dili gönülle birleştirip gönüle konuşabilen, asırlar boyunca dünyanın her yerinde gönül dilini geliştiren bir milletin çocuklarıyız. Yunus Emre Enstitüsü’nün Türkçe ile ilgili faaliyetlerini iftiharla izliyor ve destekliyoruz”

100 bin kullanıcı 159 ülke

Yunus Emre Enstitüsü yurt dışında, Türkiye’nin kültür elçisi olarak, tanınırlığını, itibarını artırmak için çalıştığı kaydedilmiştir. Yunus Emre Enstitüsü başkanı Prof Dr. Şeref Ateş enstitüti hizmetlerini beş ana eksende ifa ettiğine dikkat çekti: Türkçe öğretmek, kültürel etkileşim artırmak, kurumsal kapasiteyi geliştirmek, kültürel diplomasi, bilim diplomasisi alanlarında faaliyetler gerçekleştirmek olduğunu belirtmiştir. 100 Bin kişiye ulaşılan portalın yeni hedefi 500 Bin kişiye ulaşmak olarak belirlenmiştir. 

Türkçe portalın Türkçe öğretmek amacından olsa gerek, seviyelere göre, farklı yaş gruplarına, mesleklere göre hazırlanması ayrıca eğitim materyalleri de tasarlayan enstitü aradaki kurgulamayı da iyi sağlamıştır.Seviye olarak A1’den C1’e kadar farklı seviyelere hitap eden dünyanın en büyük Türkçe Kursu “Türkçe öğretim portalı” nın kardeşlik dili Türkçenin hizmetindedir.Güzel dilimiz Türkçenin insanlık için gönül köprüsü, kardeşlik dili olması dileğiyle   

Kaynak: http://www.yee.org.tr/tr/haber/dunyanin-en-buyuk-turkce-kursu-turkce-ogretim-portali-tanitildi


         
Sonraki
Önceki Konu
Önceki
Sonraki Konu »