İbrahim Öztürk
Öğrenciler, Karagöz ve Hacivat’ı Teknolojiyle Buluşturdu
Bursa’da Hürriyet Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinde öğrenciler Karagöz ve Hacivat’ı teknolojiyle buluşturdu. Okulun Ar-Ge bölümünde görev alan öğrenciler, ülkemizin kültürel bir değeri olan Karagöz ve Hacivat gölge oyununun teknolojik versiyonunu ürettiler. Kendi kendine oynayabilen, kişiye ve hayali oyuncuya ihtiyaç duymayan, ismini “Tekno Gölge” verdikleri ahşap oyuncak geliştirdiler.
Hürriyet Mesleki ve Teknik Anadolu lisesi elektrik- elektronik öğretmeni Recep Semih Aydın, bu projenin fikir olarak öğrencilerden geldiğini söyledi. Milli ve kültürel bir değerimiz olan Karagöz ve Hacivat yeni nesil tarafından ne yazık ki bilinmiyor. Bununla ilgili şunları söyleyen Aydın,” Milli ve manevi değerlerimize uygun karakterleri teknolojiyle birleştirme fikri oluştu. Bunların hepsi bir araya geldiği zaman da Hacivat ve Karagöz gölge oyununun teknolojiyle birleştiği bir ahşap oyuncak ortaya çıktı” dedi.
Yazılım ve arduino kullanarak tasarımı yapılan “Tekno Gölge” oyununu, bu karakterleri yeni nesillere nasıl sevdirebiliriz? Diye düşünürken projeyi geliştirdiklerini anlatan Aydın,”Bizde elektrik- elektronik öğretmenleri olarak öğrencilerimizle buna biraz hareket katalım, hareket katarken de teknolojiyi kullanalım dedik. İçine mikroişlemci tabanlı bir yazılım yükledik ve mikroişlemci kartı koyduk. Bu yazılım sayesinde insanlarla yani hayali oyuncularıyla oynatılan Karagöz Hacivat gölge oyununu bilgisayar kontrolünde servo motorla kontrol etmeye başladık. Aydınlatmasını da power led diye tabir edilen kuvvetli ışıklarla sağlayarak şu anki şekline getirdik. Yaklaşık 3 aylık bir çalışmanın sonucunda projeyi tamamladık ve ‘Tekno Gölge’ adını verdiğimiz ahşap oyuncağı ürettik” dedi.
Yaptıkları proje hakkında bilgi vermeye devam eden Aydın,” Tekno Gölge ahşap oyuncağını eğitim seti haline getirip bunu 6 yaştan 14 yaşına kadar yani ilkokul birinci sınıftan ortaokul son sınıfa kadar olan kodlama derslerinde tüm Türkiye’ye eğitim materyali şeklinde bunu üretip verebiliriz” dedi.
Türkiye'nin her hangi bir şehrinden gelecek siparişi okulda üretip göndermeyi hedeflediklerini söyleyen Aydın, “ Bunları yaparken de öğrencileri işin içine katarak üretime birebir katkıda bulunmasını sağlamayı amaçlıyoruz. Bundan sonraki etapta Nasreddin Hoca ve Keloğlan karakterini teknolojiyle birleştirip, daha sevimli hale getirmeyi istiyoruz. Yerli karakterlerimizi canlandırıp onları çocuklarla ve gençlerle buluşturmak istiyoruz” dedi.
Milli ve kültürel değerlerimiz olan Hacivat ve karagöz çocuklarımıza tanıtılırken aynı zamanda eğitim seti olarak kodlama derslerinde kullanılacak bir eğitim materyali olmasını önemli buluyoruz.
Kaynak: AA, TRT Haber
Öğrenciler, Karagöz ve Hacivat’ı Teknolojiyle Buluşturdu
Bursa’da Hürriyet Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinde öğrenciler Karagöz ve Hacivat’ı teknolojiyle buluşturdu. Okulun Ar-Ge bölümünde görev alan öğrenciler, ülkemizin kültürel bir değeri olan Karagöz ve Hacivat gölge oyununun teknolojik versiyonunu ürettiler. Kendi kendine oynayabilen, kişiye ve hayali oyuncuya ihtiyaç duymayan, ismini “Tekno Gölge” verdikleri ahşap oyuncak geliştirdiler.
Hürriyet Mesleki ve Teknik Anadolu lisesi elektrik- elektronik öğretmeni Recep Semih Aydın, bu projenin fikir olarak öğrencilerden geldiğini söyledi. Milli ve kültürel bir değerimiz olan Karagöz ve Hacivat yeni nesil tarafından ne yazık ki bilinmiyor. Bununla ilgili şunları söyleyen Aydın,” Milli ve manevi değerlerimize uygun karakterleri teknolojiyle birleştirme fikri oluştu. Bunların hepsi bir araya geldiği zaman da Hacivat ve Karagöz gölge oyununun teknolojiyle birleştiği bir ahşap oyuncak ortaya çıktı” dedi.
Yazılım ve arduino kullanarak tasarımı yapılan “Tekno Gölge” oyununu, bu karakterleri yeni nesillere nasıl sevdirebiliriz? Diye düşünürken projeyi geliştirdiklerini anlatan Aydın,”Bizde elektrik- elektronik öğretmenleri olarak öğrencilerimizle buna biraz hareket katalım, hareket katarken de teknolojiyi kullanalım dedik. İçine mikroişlemci tabanlı bir yazılım yükledik ve mikroişlemci kartı koyduk. Bu yazılım sayesinde insanlarla yani hayali oyuncularıyla oynatılan Karagöz Hacivat gölge oyununu bilgisayar kontrolünde servo motorla kontrol etmeye başladık. Aydınlatmasını da power led diye tabir edilen kuvvetli ışıklarla sağlayarak şu anki şekline getirdik. Yaklaşık 3 aylık bir çalışmanın sonucunda projeyi tamamladık ve ‘Tekno Gölge’ adını verdiğimiz ahşap oyuncağı ürettik” dedi.
Yaptıkları proje hakkında bilgi vermeye devam eden Aydın,” Tekno Gölge ahşap oyuncağını eğitim seti haline getirip bunu 6 yaştan 14 yaşına kadar yani ilkokul birinci sınıftan ortaokul son sınıfa kadar olan kodlama derslerinde tüm Türkiye’ye eğitim materyali şeklinde bunu üretip verebiliriz” dedi.
Türkiye'nin her hangi bir şehrinden gelecek siparişi okulda üretip göndermeyi hedeflediklerini söyleyen Aydın, “ Bunları yaparken de öğrencileri işin içine katarak üretime birebir katkıda bulunmasını sağlamayı amaçlıyoruz. Bundan sonraki etapta Nasreddin Hoca ve Keloğlan karakterini teknolojiyle birleştirip, daha sevimli hale getirmeyi istiyoruz. Yerli karakterlerimizi canlandırıp onları çocuklarla ve gençlerle buluşturmak istiyoruz” dedi.
Milli ve kültürel değerlerimiz olan Hacivat ve karagöz çocuklarımıza tanıtılırken aynı zamanda eğitim seti olarak kodlama derslerinde kullanılacak bir eğitim materyali olmasını önemli buluyoruz.
Kaynak: AA, TRT Haber
Kod ÇeviriciKod Çevirici EmojilerEmojiler