Yerli Üretim Denizaltı Dalış Simülatörü



Yerli Üretim Denizaltı DalışSimülatörü

Türkiye’nin savunma sanayisinde yüzde 70’lere varan yerlilik oranı, yerli ve milli rüzgarı devam ediyor. Birliklerin başarısı için eğitim çok önemlidir. Türk donanmasının seçkin birlikleri arasında yer alan denizaltı personeli artık eğitimlerini, eğitimlerinin en önemli safhalarından olan denizaltı dalış eğitimini HAVELSAN tarafından yapılan ve denizaltı manevra dairesinin birebir yansıtıldığı, tamamen yerli üretim denizaltı dalış simülatöründe yapılmaktadır. HAVELSAN tarafından yapılan denizaltı dalış simülatöre Gölcük Donanma Komutanlığına teslimi yapıldıktan sonra simülatör eğitimi yapılırken kapılarını TRT Habere açtı. 


HAVELSAN tarafından teslimi yapılan Denizaltı Dalış simülatörünün en büyük özelliği tamamen yerli üretim olması ve manevra dairesi ile birebir aynı yapılmış olmasıdır. Bir denizaltıda mevcut olan cihaz ve sistem ne varsa, özellikleri dahil birebir yapılmış olması eğitimde başarıyı getirmektedir. Denizaltı personeli için çok önemli olan denizaltı dalış eğitimine Gölcükte bulunan Denizaltı Filo Komutanlığında sefer öncesi dalış ve manevra eğitimleri son sürat devam etmektedir. Eğitimi gözetmen odasından eğitmenler  takip ederken aynı zamanada eğitimlerin tüm aşamaları kaydediliyor.


Yerli denizaltı dalış simülatörü sadece Deniz Kuvvetleri  denizaltı personeline değil, Türkiye’de eğitim görmekte olan yabancı askerlere de eğitim verilmektedir. MİL-GEM (Milli Gemi Projesi) ile başlayan ve ekonomiye katma değer sağlayan, istihbarat gemisini bile artık kendisi yapan Türkiye, yerli denizaltı simülatörünü seri üretimi ile beraber ihtiyaç duyan ülkelere de ihraç etmeyi hedeflemektedir.

Kaynak: TRT Haber/ Rasim Kılıç/ Ufuk Karagül            

Sonraki
Önceki Konu
Önceki
Sonraki Konu »