Havacılık sektöründe uçakların uçuş süresi çok önemlidir. Uçuş süresi uçaklarda 2 bin saat olarak belirlenmiş iken bu süreyi dolduran uçağın revizyona girmesi gerekmektedir. Türkiye’de uçuş süresini aşan uçaklar Ankara’da bulunan ve yılda yüzlerce uçağın bakımının yapıldığı Türk Hava Kurumu Teknik A.Ş., Türk Hava Yolları’ndan sonra en geniş altyapı ve tecrübeye sahip olarak teknik bakım hizmeti veriyor. Türk hava kurumu Teknik A. Ş., 4 ayrı hangarda uçaklara 12 mühendis ve 55 teknisyen ile yılda yüzlerce uçağın bakımı yapılmaktadır. Türk Hava Kurumu Teknik A. Ş TRT Habere kapılarını açtı.
Türk hava kurumu tesislerinde en kritik yer, uçak motorlarını yenileyip ilk günkü haline getiren motor revizyon bölümü, ayda ortalama 2 uçak motorunu baştan aşağı bakım yaparak yeniliyor. 2 bin saati dolduran motorların atölyeye çekilip parçalara ayrıldığını, kritik malzemelerin tahribatsız muayene denilen işlemden geçirildiğini söyleyen THK (Türk Hava Kurumu) Teknik A.Ş. Genel Müdürü Rahmi Ötüken, “ Gözle görülmeyen hasarlar varsa o malzemeler yenisiyle değiştiriliyor. Diğer sarf olan malzemeler de yenilenerek, tüm temizlik bakım kontrol işlemleri bitirip motor tekrar sıfırlanmış bir hale getiriyor” dedi.
Türk Hava Kurumunun teknik bakım tesislerinin sivil uçak sahipleri ve ülkemiz açısından önemi, motor revizyon işleminin maliyeti yaklaşık 35 bin dolar, bu revizyon işleminin burada yapılması on binlerce doların yurt içinde kalmasını da sağlamaktadır. Uçuş süresini aşan uçaklarda motora uygulanan revizyon işleminin ardından yerli test ünitesine geçiriliyor. Sıfırlanan motorun tüm testleri yapılarak mükemmeliyeti sınanıyor. Bu işlemlerin sona ermesiyle yeniden uçaklara takılan motorlar 2 bin saat boyunca uçmaya hazır hale geliyor.
Kaynak: TRT Haber/ Doğancan Aksoy
Kod ÇeviriciKod Çevirici EmojilerEmojiler