17 Yaşındaki Gençten “Merhaba Bilim” Uygulaması

İbrahim Öztürk



17 Yaşındaki Gençten “Merhaba Bilim” Uygulaması


Diyarbakır merkeze 2 saat mesafede bir köyde yaşayan Cengiz Çiftçi, 17 yaşındaki genç “Merhaba Bilim” uygulamasını geliştirdi. “HiScience” (Merhaba Bilim) uygulamasıyla Turkcell’in düzenlediği “GNÇ Bi’Fikir” yarışmasında ödül kazandı. Başarılı bir öğrenci olan Cengiz Çiftçi geliştirdiği “ HiScience” uygulaması ile bilim, kültür ve sanat meraklılarını bir uygulama içinde bir araya getirmeyi amaçlıyor. 


“HiScience” (Merhaba Bilim) uygulaması ile Çiftçi şunları söyledi: “ Belli konularda üzerinde tartışabileceğiniz bir platform bu. Aynı zamanda harita ile kim nerede, ne yapıyor bunları da görebilirsiniz. Örneğin siz benimle aynı yazılım programı ile ilgileniyorsunuz. Diyarbakır’a geldiniz diyelim, uygulama benimle aynı programı çalışan birinin benim yakınlarıma geldiğini haber vererek benim onunla irtibata geçmemi sağlayacak” diye anlattı. Uygulamaya Google Play’den ulaşabilirsiniz.   




Köyde yaşayan ama başarılı bir öğrenci olan Çiftçi,” Köyde yaşamak, benim gibi bir genç için epey zor aslında. Dağda odun toplamayı da öğrendim babamın yanında inşaatta tesisatçılık yapmayı da ancak eğitim ile birlikte bu işleri, yürütmek beni çok zorladı. Aynı anda saman taşıyıp bir de kitap okuyamıyorsunuz” diye yaşadığı zorlukları anlattı. 


Teknolojiyle buluşmasını anlatan Çiftçi, “ Bilgisayarla ilk tanışmam, emekli polis amcamın İstanbul’dan getirdiği bilgisayar oldu. Ben anaokulundayken onlar yeni bir bilgisayar almışlardı, eskisini de bize göndermişlerdi. O bilgisayarın kasası ve ekranı çok büyüktü. Şu an bile hala taşıyamam onu. İlk başlarda farenin bile nasıl tutulduğunu bilmiyordum” dedi. Sonrasında yazılıma merak sardığını ve boş zamanlarda internet kafelere giderek yazılımla ilgili makaleler okuyarak kendini geliştirdiğini söyledi.

 Büyük girişimcilerin ortak özelliğinin yazılımcı olduğunu fark ettiğini ve bu yüzden yazılım mühendisi olaya karar verdiğini ifade etti.  İnsan isterse her şeyi öğrenebilir, bu dijital ortamda, bilgi çağında, çalışmak ve istemek önemli olsa gerek. 


Kaynak:  https://www.haberturk.com/17-yasindaki-diyarbakirli-yazilimci-turkcell-ile-dunyaya-acildi-2508251-teknoloji
Sonraki
Önceki Konu
Önceki
Sonraki Konu »