İmam Hatip Lisesinde ilk Çince Eğitim Başlıyor




İmam Hatip Lisesinde ilk Çince Eğitim Başlıyor 


Milli Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürlüğünce Anadolu İmam Hatip liselerinde ileri düzey yabancı dil becerisine sahip başarılı öğrenciler yetiştirmek amacıyla başlatılan çalışmalar hız kesmeden devam ediyor. Yabancı dil hazırlık sınıfı bulunan Anadolu İmam hatip liselerinde ilk defa 2015 yılından itibaren Arapça ve İngilizce eğitimi başlarken, sonrasında Almanca, İspanyolca ve Rusça dil eğitimleri programa dahil edilmişti. 2019-2020 eğitim öğretim yılında alınan kararla ilk kez Çince eğitim programına konuldu. Bu kapsamda İstanbul Küçükçekmece’de İmam hatip lisesinde ilk Çince eğitim başlıyor. Küçükçekmece’deki Şehit Mehmet Güder Anadolu İmam Hatip Lisesi’nde Çince dil eğitimi için hazırlık sınıfı açıldı. 


LGS (Liselere Geçiş Sistemi) kapsamında birinci yerleştirmede 30 öğrenci kontenjanı olan bölüme 196 öğrenci tercih yaparken, yüzde 8’lik dilime giren öğrencilerin tercihi oldu. Şehit Mehmet Güder Anadolu İmam Hatip Lisesindeki Çince hazırlık sınıfında öğrenciler haftada 24 saat Çince eğitim alacak ve hedeflenen ise mezun olurken Çin diliyle Üniversite okuyacak seviyeye gelmesi planlanıyor. Hazırlık sınıfının sonunda 800-900 kelime B2 seviyesinde akıcı bir şekilde Çince konuşulacak. Lise bitiminde ise Çin’in “Hanban” kurumu tarafından dil bilgisi seviyesini ölçme amaçlı HSK sınavına girme imkanı tanınacak. Bu sınavla 4. Seviye sınavını geçebilir duruma geleceği öngörülüyor. C1 olarak adlandırılan bu seviyeye ulaşan öğrencilere “Hanban” aracılığıyla ipekyolu ve Çin hükümetince verilen bursların yolu açılıyor. 


Çince eğitimin başlayacağı Şehit Mehmet Güder Anadolu İmam Hatip Lisesinde dil eğitiminin yanında kültür günleri, Çince yarışmalar, Çin üniversitelerinden heyetlerin okula düzenleyecekleri ziyaretler ile Türkiye’de faaliyet gösteren Çinli firmaların temsilcilerinin katılacağı kariyer günleri olacak. Öğrencilerin kültürel etkinliklere, Çin kültür bölümü ile ulaşması sağlanacak; Çin kaligrafisi, Çin çayları, Go oyunu, Çin mürekkep sanatı, Çin müziği gibi etkinliklerle tanışma fırsatı bulabilecekler. Geleceğin Süper gücü olarak tahmin edilen Çin ile ilişkilerde, başka faaliyetler için ve geleceğin dili olarak kabul edilen Çince’nin öğrenilmesi faydalı olacaktır. 


Kaynak: AA, TRT Haber            
Sonraki
Önceki Konu
Önceki
Sonraki Konu »