İki Ayda 3D Yazıcı Yaptı




İki Ayda 3D Yazıcı Yaptı 


Amasya’nın Taşova ilçesinde lise son sınıf öğrencisi Selahattin Yeşil yurt dışından getirttiği parçalarla 2 ayda 3D yazıcı yaptı. Makine mühendisliği okumayı düşünen Selahattin Yeşil, Türkiye’de fiyatların yüksek olmasından dolayı yurt dışından 20- 25 günde getirttiği parçalarla 3D yazıcı yaptığını söyledi. 3D yazıcıyı nasıl yaptığını anlatan Yeşil,” Buna merak sardım. Bunu yapma aşamamda 1- 2 ay falan sürdü. Hepsinin tek tek Çin’den parçalarını sipariş ettirdim. Türkiye’de biraz pahalı olduğundan dolayı. Bunun sıfırını, hazırını almaya kalkışsan 5 bin 10 bin arası ama ben bunu bin liraya mal ettim. Şu an hiçbir sıkıntısı onlardan bir farkı yok. Biraz teknik fark var. Başka hiçbir fark yok. Bunda zorlanmadım. 1 günde topladım hepsini. Sadece parçaları temin etmek Çin’den geldiği için biraz uzun sürdü” dedi. 


Parçalarını Çin’den getirtip topladığı 3D yazıcıyı kullandığını anlatan Yeşil, “ Bilgisayar aracılığıyla çizimlerini çizdikten sonra programla yazıp karta yüklüyorum. Bunu okuyacağı bir şekle getiriyorum” derken 3D yazıcıdan verilen nesnenin çıkmasının 5- 6 saat sürdüğünü, arkadaşlarına kendi tasarladığı anahtarlıklar ve Eyfel kulesini yaptığını söyledi. Hedefleri arasında Drone yapmak olduğunu söyleyen Yeşil, parçalarını Çin’den sipariş ettiğini ama henüz gelmediğini ifade etti. 




Anne Özlem Yeşil, oğlunun araştırmacı yönü, mucitlik ve yaptığı çalışmalarla ilgili bilgiler verdi:”Oğlumla gurur duyuyorum. İlk başta, ilkokul 3’te kuluçka makinesi yapmaya başladı. Onu yaptı. Bir arkadaşımıza hediye ettik. Sonra yavaş yavaş araba yapmaya başladı. İlk önce bir eski motor aldı. Motoru yapmaya başladığı an babası kimse inanmadı oğluma. Benden destekle başladık. Bir motor aldık. Onu sonra evde bir şeyler yaptı. Demirlerini falan kendi yaptı. Bir yerlerden malzemeleri buldu. Hurdacıdan arabayı oluşturdu. Taşova ufak yerdeyiz. Yani nereye gideceğimiz nereden destek alacağımızı bilmediğimiz için hiçbir yere başvurmadık. Kendi çabalarımızla siz görmüşsünüz gelmişsiniz ilgilendiniz. Bir şeyler yapmaya çalışıyor” dedi 




Oğluna güvendiğini söyleyen Özlem Yeşil, “ 2 sefer TÜBİTAK’a gönderdik Okul aracılığıyla. Ama kabul edilmedi. Yani kabul edilmeyince de güvencimiz geçti gibi hiçbir yere başvurmadık” dedi. Herhangi bir şeyi ilham geldiği zaman yapmaya başladığını, 50 TL ile başladığı arabayı yaptığını ve trafiğe kapalı alanda kullandığını söyleyen anne Özlem Yeşil, “ Oğlumun dersleri çokta iyi değil orta karar. Ama bu makineyle olan, bunlarla ilgili işleri, kitapları özveriyle okuyor. Yani küçük yerdeyiz diye hiçbir yere çıkamıyoruz. Nereye gideceğimizi bilmiyoruz. Eşim oto tamircisi. Çokta maddiyatımız el vermiyor başka yerlere gitmeye. Kendi imkanlarımızla olduğu kadar yapmaya çalışıyoruz. Büyüklerimizden destek istiyoruz. Böyle insanların harcanmasını istemiyorum. Güzel yerlere, makine mühendisliği İnşallah olsun istiyorum, çocuğuma güveniyorum “ dedi. Gelecekte destek olunursa büyük başarılara imza atacak olan çocuklarımız, aslında milli servetimiz, onlara sahip çıkmak, imkan sağlamak doğru olacaktır. 


Kaynak: İHA, Türkiye Gazetesi/ Teknoloji                     
Sonraki
Önceki Konu
Önceki
Sonraki Konu »