Allahütealayı Hiç Unutmamalı

Hamza Aslan




Bir insanın sevdiğini unutması, sevgisindeki eksikliği, edep ve saygısındaki kusuru değil midir? Bizleri yoktan var eden ve her an, muhtaç olduğumuz nimetleri bizlere bağışlayan Allahütealayı hiç unutmamalı. Allahütealayı unutmamak yüce dinimiz de mühim bir vazifedir. Seven sevdiğini unutur mu? Her işi yaparken, çalışırken dahi Allahütealayı hatırlamak büyük mutluluk ve saadettir. Allahüteala Yüce kitabı Kur'anı Kerimde “İyi biliniz ki, kalpler ancak Allahütealayı anmakla, itminana, rahat ve huzura kavuşur.”(Rad, 28 ) buyuruyor.

İnsan sevdiğini hiç unutur mu? Sevmenin alameti onu çokça anmaktır. Allahütealayı sevmek de Onu anmaktan geçer. Allahütealayı daima hatırlayan kimse, Allahütealayı seviyor demektir. Yüce Allah’ı unutmak, hatırlamamak ne büyük gafilliktir. Ne büyük bedbahtlıktır. Kainatta tüm canlı, cansız her mahluk Allahütealayı zikretmektedir. Bu durum Kur’anı Kerimde açıkça haber verilmektedir“Yedi kat gök ve yer ve bunların içindekiler, Allahı tesbih eder. Hiçbir varlık yok ki, Onu hamd ile tesbih etmesin. Fakat onların tesbihini anlayamazsınız.” (İsra, 44)

“ Gökte olanlar, yerdekiler, kanatlarını çırparak uçan kuşlar, gerçekten Allah’ı hep tesbih ediyorlar.” (Nur, 41)

“Beni zikredin ki, ben de sizi zikredeyim” (Bekara, 152)

Allahütealayı hatırlamak ise Onu zikretmekle olur.  İslam alimleri Allahütealayı zikretmeyi şu şekilde açıklamıştır: 1. Beni ibadetle anın, ben de sizi rahmetle anayım. 2. Beni dua ile anın, ben de sizi icabetle anayım. Yani duanızı kabul edeyim. 3. Beni dünyada anın, ben de sizi ahrette anayım. 4. Beni yalnızlıkta anın, ben de sizi toplulukta anayım. 5. Beni ihlasla anarsanız, ben de sizi halasla(kurtuluşla) anarım. (Hasan Yavaş, Türkiye Gazetesi)

Sevgili Peygamberimiz hadisi şeriflerinde:” Allahütealayı anmak üzere toplananları, Melekler ve ilahi rahmet kuşatır.” (Müslim)

“ Sırf rıza-i ilahi için toplanıp Allahütealayı ananlara göklerden bir münadi, ‘Allahüteala günahlarınızı sevaba çevirdi. Yerinizden mağfiret edilmiş olarak kalkın!’ diye seslenir.” (İ. Ahmed)

“ Bir toplulukta Allahütealanın ismi anılmaz ve peygamberine, salavat-ı şerife getirilmezse, kıyamette onlar, hasret ve nedamet çekerler.” (Tirmizi) buyurmuşlardır.

Gafil insan, Allahütealayı anmayan, iyiliklerden haberi olmayandır. Böyle insanlardan, böyle kimselerden uzak durmalıdır. Müslümanın yapması gereken ise gafiller arasında bile her daim Allahütealayı anmak, emir ve yasaklarını konuşmak, herkesi iyiliğe teşvik etmek yani Emr’i ma’ruf, Nehy’i anil münkeri yerine getirmek olmalıdır.                                

Sonraki
Önceki Konu
Önceki
Sonraki Konu »