Günde 10 Bin Adım Atmanın Faydaları Nedir?

Yıldız Eryıldız




Çağın gereği olsa gerek, insanlar hareketsiz, teknolojik cihazların başında geçen zaman ve merdiven yerine asansör, yürüyen merdiven kullanmak, insan vücudunda birçok hastalığın sinsi bir şekilde yerleşmesine sebep olmaktadır. Günde 10 bin adım atmanın faydaları nedir? En azından kendinize böyle bir hedef seçerseniz ne olur? Günde 10 bin adım atmanın insana ne faydası olur? İnsan ne kadar kalori yakar? Bu konuda yaptığımız araştırmamızı sizinle paylaşmak istiyorum.

En ilginci her yıl yaklaşık 5 milyon insanın hareketsizlik nedeniyle, hareketsizliğin sebep olduğu hastalıklardan dolayı öldüğü tespit edilmiştir. Her insan bahane üretmeden düzenli olarak günde 10 bin adım atamaz mı? Özellikle tempolu olarak yapılan 10 bin adımlık yürüyüşlerin vücuda inanılmaz faydaları var. Atılan 10 bin adım yaklaşık olarak kişinin adım boyu ile ilgili olarak 6 ila 8 kilometreye tekabül etmektedir. 10 bin adım ne kadar zaman da yürünebilir? Hızlı ve tempolu yürüyüş yapıldığında bir saatte bitmektedir. Yavaş olarak da 2 saatte tamamlanmaktadır. Bu yürüyüşün sonunda yakılan kalori yaklaşık olarak 500-600 kaloridir 

 Günde 10 bin adım atmanın faydaları nedir?  Buyrun yanıtları:

. Kilo verdirir

Günlük atılacak 10 bin adım sayesinde yakılacak 500-600 kalori kilo vermeye yardımcı olacaktır. Bunun içinde aynı zamanda alınan kaloriyi de kısmak gerekmektedir. Yakılan kalori, alınandan kaloriden fazla olursa daha hızlı kilo vermeniz mümkündür.

. Strese ve depresyona iyi gelir

Yapılan yürüyüş ve 10 bin adım vücudumuzda, spor sırasında salgılanan endorfin ve seratonin dediğimiz mutluluk hormonu, stres ve depresyona iyi gelir. Kullanılan depresyon ilaçlarındaki amaçta bu hormonların salgılanmasının  artırılması olduğuna göre yapacağınız spor sizi depresyondan kurtaracaktır.

. Kemik erimesini engeller

 Yapılan sporun en büyük faydası kemik ve kas yapısının güçlendirmesidir. Atacağınız her adım ileri ki yaşlarda kemik erimesi riskini azaltacaktır.

. Şeker hastalığını önler

Yapacağınız spor ve günlük 10 bin adım ile insan vücudunda kırılan insülin direnci sayesinde şeker hastalığını önlüyor. Ailede genetik bile olsa günlük atılacak 10 bin adım şeker hastalığını geciktirir. Şeker hastası olanlarda da 10 bin adım atıldığında ilaç ve insüline vücudun ihtiyacını azaltmaktadır.

. Bunamayı önler

Bunama ve Alzheimer hastalığı ileri yaşlarda risk olarak herkesin başında olan bir durumdur. Ancak günlük atacağınız 10 bin adım kan dolaşımının bütün vücutta, her yere oksijenin gitmesini sağladığından, beyin sağlığına iyi geldiği tespit edilmiştir. 

. Bağışıklık sistemine ve uyku düzenine faydası vardır.

On bin adım atmak bağışıklık sistemini kesinlikle kuvvetlendiriyor. Yürüyüşün kan akışını hızlandırması, metobolizmanında çalışmasına sebep olacağından, bu durum bağışıklık sisteminin kuvvetlenmesine neden olacaktır. Ayrıca günlük 10 bin adım atan, spor yapanların uyku düzeninin daha iyi olduğu kolay uyuyabildikleri gözlemlenmiştir.

Adım sayar kullanın

Adım sayar kullanmak sizi motive edecektir. Adım sayar ile ölçüm yaptığınızdan günlük 10 bin adım atmadığınızda kendinizi iyi hissetmemenize sebep olacağından yürümek zorunda kalacaksınız. Adım sayarda günlük 10 bin adım yürüdüğünüzde ise bu size mutluluk verecektir.Bırakın bahaneyi haydi günlük 10 bin adım atmaya!            

Sonraki
Önceki Konu
Önceki
Sonraki Konu »