Vadetmek Borç Gibidir

Hamza Aslan



Sevgili peygamberimiz tüm insanlık için, en karanlık zamanlarda yolunu kaybedenlere, rehber, kılavuz ve yol gösterici olarak gönderilmiştir. Bütün güzellikleri, üstünlükleri, güzel ahlakı üzerinde toplayan peygamber efendimiz yaşayışlarıyla, hareketleriyle, davranış ve güzel ahlakı ile bize örnek olmuştur. Sevgili peygamberimiz bir hadisi şeriflerinde:” Vadetmek, borç gibidir” buyurmuşlardır. Bu hadisi şeriflerinde verilen sözün yerine getirilmesinin, sözünde durmanın önemi anlatılmaktadır.

Sevgili peygamberimiz her işinde ve yaşayışlarıyla bize örnek oldukları gibi sözünde durma hususunda da örnek olmuşlardır. Eshabı kiramdan bir zat konu ile ilgili bir hadiseyi şu şekilde anlatmıştır:”Resulullah efendimizle, henüz peygamberliği tebliğ edilmeden önce bir alışveriş yapmıştım. Bu alışveriş neticesinde de kendisinde bir miktar alacağım kalmıştı. Bu alış verişi yaptıktan sonra da falan gün, falan yerde buluşalım diyerek karşılıklı olarak sözleşmiştik. Fakat ben, aramızdaki bu sözleşmeyi ve aramızdaki konuşmayı ve verdiğim sözü unutmuştum. Buluşmak için sözleştiğimiz zamandan tam üç gün sonra, verdiğim sözü ve aramızdaki konuşmayı hatırladım ve;

. Eyvah, biz üç gün önce falan yerde buluşmak üzere sözleşmiştik diyerek hemen yerimden ayrıldım. Sözleştiğimiz yere koşarak hızlı bir şekilde gittim. Resulullah efendimizi bekler vaziyette buldum. Meğer üç gün sözleştiğimiz saatte gelip beni beklemiş. Bunu öğrenince çok mahcup olmuştum ve kendisinden özür diledim.” (Osman Ünlü, Türkiye Gazetesi )

Peygamber efendimiz bu davranışıyla verilen sözün ne kadar önemli olduğunu göstermiştir. Büyüklerimizin bize naklettikleri bazı olaylar var ki, senet kullanmadan, başka bir şeye ihtiyaç duymadan alınan borç, verilen sözün vaat edildiği tarihte yerine getirildiğini anlatırlar. Bu yüzden “ Müslüman sözünde durur” derler. Ecdadımız sevgili peygamberimizi örnek aldıklarından, yüce dinimiz İslamiyeti tam hakkıyla yaşadıkları için sözünde dururlarmış. Hadisi şerifte belirtildiği gibi:”Vadetmek, borç gibidir”                      

Sonraki
Önceki Konu
Önceki
Sonraki Konu »