İHH İNSANİ YARDIM VAKFI VE UZAKTAKİ YAKINLARIMIZ

Yazar: Hamza Aslan




Ecdadımız sosyal adaleti sağlamak ve toplumsal sorunlara çözümü kurduğu vakıflarla sağlamıştır. Peygamber efendimiz hadisi şeriflerinde” İnsanlar ölünce amel defteri kapanır. Ancak faydalı ilim, hayırlı evlat, sadakayı cariye(hayır hasenat) bırakanlar müstesnadır. Onun amel defteri o hayır eserinden istifade edildiği müddetçe sevap yazılır” buyurmuşlardır. Bu müjde hasebiyle vakıf geleneği doğmuştur. İHH İnsani Yardım Vakfı, 1992 yılında Bosna savaşı çıkınca gönüllülerin başlattığı insani yardımların neticesinde vakıf olmasını 1995 yılında tamamlanmıştır. İHH vakfı savaş, afet, işgal gibi sebeplerle oluşan mağdur ve mazlum insanların yardımlarına koşması, yaptıkları kalıcı projelerle insanlara umut, uzaktaki yakınlarımız yetimlere ümit olmuştur.

İHH İnsani Yardım Vakfının genel olarak yaptığı faaliyetlerden bahsedelim. Her sene düzenli olarak gerçekleştirdiği Ramazan ve kurban bayramlarındaki yardımlar, kalıcı konut ve eğitim merkezleri inşası,Afrika da su kuyularının açılması, yetimlere açtığı merkezlerle Türkiye adına hizmetler vermektedir. 5 Kıtada 135 ülkeye ulaşmış Türkiye Merkezli ilk sivil toplum kuruluşu olması, gönüllülük esasına göre çalışmasıyla birçok faaliyete imza atmıştır.

İHH İnsani Yardım Vakfı İlkleri

. Kurulduğu yıllarda Bosna Savaşı sırasında uygulanan ablukayı aşarak, Bosna’ya ilk yardımı ulaştıran, Bosnalılara uygulanan zulmü, mağduriyeti dünyaya duyuran ilk sivil toplum kuruluşudur.

. Mısır- Gazze sınırında inşa edilen duvar yıkıldığında, yardım amaçlı Gazze’ye giren ilk yardım kuruluşudur.

. Türkiye’den Kosova’ya ve Çeçenistan’a ilk yardım götüren kuruluştur.

. Türkiyeli bir STK olarak ilk defa başlattığı sağlık projesi olan Katarakt projesiyle, Afrika’da birçok mağdura ışık olmuş, gönülleri fethetmiştir.

. İslam dünyasında insani diplomasi alanında faaliyet göstermesi, 2013 yılında Filipinler-Moro barış görüşmelerinde bağımsız gözlemci olarak beş üyeden birisi olmuştur.

. 2013 yılında bir günün Dünya yetimler günü ilan edilmesini teklif etmiş, İslam İşbirliği Teşkilatı her yıl Ramazan ayının 15. gününü Dünya yetimler günü kabul etmiştir. Daha sayacağımız bir sürü ilkleri olan İHH İnsani Yardım Vakfı dünyanın her yerinde din ve ırk gözetmeksizin faaliyetlerine devam etmektedir.



Türkiye Gazetesi yazarlarından Osman Sağırlının Moro Yetimleri Uzaktaki Yakınlarımız başlıklı yazısından hoş görüsüne sığınarak alıntı yapalım.” Burası Filipinler Cotobato’daki Mindanao bölgesi Müslüman aleminin tabiriyle Moro. İHH İnsani Yardım Vakfına ait Yetim kompleksinde İHH’nın 8 yıldır düzenlediği Yetim Dayanışma günleri davetlisiyim. 12 milyon Müslümanın yaşadığı Mindanao ekonomik açıdan oldukça geri kalmış bir bölge. Uzun yıllar boyunca uğradıkları etnik ayrımcılık sebebiyle başta eğitim olmak üzere en temel sosyal haklarından mahrum bırakılan Müslümanlarla Filipin hükümeti arasında 40 yılı aşkın süre devam eden iç savaşta 120 binden fazla insan hayatını kaybetmiş, 2 milyon kişi mülteci durumuna düşmüştür. Her zaman olduğu gibi yetim ve öksüz kalarak savaşın en ağır bedelini ödemeye mahkum çocukların imdadına İHH koşmuş. Açtığı yetimhane ve tesislerle onlara umut olmuş. Türkiyeden gelen okul setleri, temizlik malzemeleri, dağıtılıyor. Bağışlanan adak ve akikalar kesilerek sofralar kuruluyor. Güzel kıyafetler dağıtılıyor, ayakkabılar yenileniyor. Bir hafta ne kadar da  çabuk bitiyor, ayrılık vakti gelip çatıyor. Bainesa, Nanie, Merha, Asia, Arbaina, Rayhana, adını sayamadığım onlarca çocuk aracımızın etrafına toplanmış, hem ağlıyor hem de güle güle yine gelin see you diyerek hıçkırıklarla veda ediyor. İHH 55 ülkede şu an 91584 yetim çocuğun her ay düzenli bakımını üstleniyor.” Moro Yetimleri uzaktaki yakınlarımız, Osman Sağırlının yazısını aşağıda vereceğimiz linkten daha geniş olarak okuyabilirsiniz.

İHH İnsani Yardımlaşma Vakfı, İhlas Vakfı, Aziz Mahmut Hüdayi Vakfı gibi birçok ülke de faaliyet gösteren Sivil Toplum Kuruluşlarımızın, ecdat yadigarı vakıflarımızın daha da çoğalması dileğimizdir. Amacımız Türkiye’yi temsil eden bu güzide kuruluşlarımızın faaliyetlerini tanıtmak, yapacağınız yardım ve desteklerin boşa gitmediği, bir yetimi güldürdüğü, bir mazlumun gönlünü aldığının farkına varmanızı sağlamaktır. Yetim gülerse dünya güler.  

                            

Kaynak: http://www.turkiyegazetesi.com.tr/yasam/559952.aspx 

Kaynak: https://www.ihh.org.tr/tarihce 



Sonraki
Önceki Konu
Önceki
Sonraki Konu »