BİRİNCİ SINIF HİKAYELER



Birinci sınıf hikayeler kitabını sadece önsözünü okumak için elime aldım. Ama kitabı elimden bırakamadım. Bir nefeste okumak derler ya öyle oldu. Aynı gün kitabı okuyup bitirdim. Kitap üst üste altı yıl birinci sınıfları okutmuş, bir sınıf öğretmeninin kurmaca olmayan gerçek yaşanmış hikayeleri olunca kitabı tanıtmaya karar verdim.

EĞİTİMCİLER AÇISINDAN KİTABIN FARKI

 Bu kitabı eğitimci olarak mesleğe yeni başlayanların, çalışmakta olan arkadaşlarımızın mutlaka okuması gerektiğini düşünüyorum. Genelde eğitimci arkadaşlarımız bazı seyrettikleri filmleri tavsiye ederler. Mutlaka her öğretmenin seyretmesi gerektiğini söylerler.  Amir khan’ın üç idiot (Üç geri zekalı ), Taare zameen par(Her çocuk özeldir) filmleri bu konuda örnektir. Bizde bu kitap için her öğretmenin hatta velilerin okuması gereken bir kitap olduğunu söylüyoruz. 

Yazarımızın kitabın  önsözünde belirttiği gibi; birinci sınıf öğrencisi dediğimizde, duyguları, çoşkuları, korkuları, hayal dünyası, çevresi ile kurduğu iletişim anlamında bambaşka bir bireyden söz ediyoruz demektir. Öğrencilik hayata ilk adımdır. Öğrenci 1.sınıfa iyi bir öğretmenin rehberliğinde başlamışsa yaşam çizgisi değişebilir. Akademik başarı bir aksilik olmazsa kendiliğinden gelecektir.
Kitapta bazen güldüren, bazen düşündüren, bazen yürek burkan güzel, anlamlı, yaşanmış hikayeler bulacaksınız. Kitabın yazarı hakkında bilgi verelim.

YAZARIN HAKKINDA

 Yazarımız  Hüdayi Altıntaş 1966 yılında Manisa’nın Kırkağaç ilçesinde doğdu. İlköğretimi Soma ilçesi ve İzmir’in Torbalı ilçesinde tamamladı.1983 yılında girdiği kara harp okulundan iki yıl sonra ayrıldı. 1990 yılında Çanakkale Eğitim Yüksek okulu’ndan mezun olarak Diyarbakır’a atandı. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Yönetimi ve Denetimi Yüksek Lisans Proğramını , ayrıca Eğitim yönetimi ve Teftiş Yüksek Lisans Proğramını tamamladı. 2002 yılında İlköğretim müfettişi olarak atanmasına rağmen değişik nedenlerden dolayı göreve başlayamadı. Hüdayi Altıntaş halen Ankara, Yenimahalle, Necmi Şahin ilkokulunda görevine devam etmektedir. Evli ve iki çocuk babasıdır. Yazarımız hakkında bilgi verdikten sonra tekrar etmekte bir sakınca görmüyoruz. Öğretmenliğe yeni atanacak, atanan arkadaşlarımız için rehber olabilecek bir kitaptır. Kitabı artıkel yayıncılıktan temin edebilirsiniz. Okuduğunuzda zihninizde yer eden bir eser ve sizlere faydalı   olması dileğiyle.
  







Sonraki
Önceki Konu
Önceki
Sonraki Konu »