TAM İLMİHAL SE’ADET-İ EBEDİYYE

Yazar: Hamza Aslan



Kitabın Basım Tarihi: 2007

Kitabın Sayfa Sayısı  : 1249

Yayın Evi                     : Hakikat Kitabevi

Tam ilmihal Se’adet-i Ebediyye kitabının önemi 2. Sayfasına büyük İslam alimi Seyyid Abdülhakim-i Arvasi hazretlerinin kıymetli oğlu İstanbul’da Kadıköy Müftülüğü yapmış, kendisi de derin alim,Veli,  faziletli merhum Seyyid Ahmet Mekki efendinin yazdığı Arabi takriz tercümesi her şeyi anlatmaktadır. “ Asrımızın Fadıllarından, zamanımızın bir tanesinin yazmış olduğu Se’adet-i Ebediyye kitabına göz gezdirdim. Bu kitapta kelam, fıkh ve tasavvuf bilgilerini buldum. Bunların hepsinin, bilgilerini nübüvvet kaynağından almış olanların kitaplarından toplanmış olduğunu gördüm. Bu kitapta, Ehli sünnet vel cemaat itikadına uygun olmıyan hiçbir bilgi, hiçbir söz yoktur.” buyurmuşlardır. Bine yakın eserden uzun ve titiz bir çalışma neticesinde hazırlanan bu nadide eser üç kısımdan oluşur.   

Üç kısımdan oluşan Tam ilmihal Seadet-i Ebediyye Büyük İslam alimi Hüseyin Hilmi Işık tarafından yazılmıştır. 8 Mart 1911’de Eyüp sultanda doğdu. Dar’ül Fünun(İstanbul Üniversitesi) müderrislerinden(profesörlerinden),Veli, Din bilgilerinde derin alim, Seyyit Abdülhakim Arvasi hazretlerinin yetiştirdiği büyük İslam alimi Hüseyn Hilmi Işık Tam ilmihal Seadet-i Ebediyye kitabı başta olmak üzere, 14 Türkçe, 60 Arapça ve 25 Farsça ve bunlardan tercüme edilen, Fransızca, İngilizce, Almanca, Rusça ve diğer dillerdeki yüzlerce kitabın yazarıdır.

Von Mises’den Yüksek matematik, Prager’den mekanik, Dember’den fizik, Goss’dan teknik kimya ve ayrıca Kimya Profesörü Arndt’ın yanında çalışarak, profesörün takdirini kazanmıştır. İstanbul Üniversitesinde Phenyl-cyan-nitromethan sentezini yaparak, förmülünü tespit ederek bir buluş yapmıştır. 1936 yılında başladığı Türk Silahlı kuvvetlerinde Albay rütbesine kadar yükselerek, zehirli gazlar konusunda mütehassıs olmuş, kimya öğretmenliği yapmıştır. Bu arada Hocası Seyyit Abdülhakim Arvasi hazretlerinden yıllarca ders alarak icazet almıştır.

Yazdığı kitapları ile İslamiyeti dünyanın her yerine, Ehl-i sünnet alimlerince tasvip edilen yüzlerce Arabi ve Farisi eserlerin hakikat kitabevi aracılığıyla yayılmasına vesile olmuştur.İslamiyete en büyük hizmeti Vehhabi, Hurufi, kadıyani gibi bir sürü bozuk fırkaların, dinde reformcuların doğru yoldan ayrıldıklarını tüm dünyaya vesikaları ile kitaplarında anlattı. Büyük İslam alimi Hüseyn Hilmi Işık yazdığı kitapları ile  Ehl-i sünnet itikadına hizmet etmiştir. 26 Ekim 2001’de İstanbul’da vefat etti. Eyüp sultandaki aile kabristanına defnedildi. 

Tam ilmihal Se’adet-i Ebediyyenin önsözünden alıntı yapalım:

” Seadet-i Ebediyye kitabını yazmağa Eüzü ve Besmele okuyarak başlıyorum. Eüzü okumak, (Eüzü billahi mineşşeytanirracim) demektir. Abdullah ibni Abbas diyor ki, Resulullah sallahü aleyhi vesellem buyurdu ki, ( Kur’anı kerime saygı göstermek, Eüzü okuyarak başlamakla olur. Ve Kur’anı kerimin anahtarı, Besmeledir.)

Peygamberimiz sallahü aleyhi vesellem buyurdu ki( Hoca çocuğa, Besmele okur, çocuk da söyleyince, Allahü teala, çocuğun ve anasının ve babasının ve hocasının Cehenneme girmemesi için sened yazdırır.) Abdullah ibni Mesud radıyallahü anhü diyor ki, (Cehennemde azab yapan ondokuz melekten kurulmak isteyen, Besmele okusun! Besmele ondokuz harftir.) Levh-i Mahfuzda, ilk yazılan, Besmeledir. Adem alyhisselama ilk gelen besmeledir. Müminler, Besmele yardımı ile, Sırattan geçer. Cennet davetiyesinin imzası Besmeledir.

İlk tahsilimi, baba yerim olan İstanbulda, Eyyüp sultanda, Reşadiye nümune mektebinde yaptım. Evimden ve ilk mektebten din terbiyesi, din bilgisi aldım. Halıcıoğlu Askeri Lisesi orta ve lise kısmında okurken, mekteblerden Kur’anı kerim ve din dersleri kaldırıldı. Allahütealanın, sevgili peygamberimizin ve İslam alimlerinin isimleri söylenmez oldu. Hiçbir hocamız din bilgisi vermiyordu. Onları yüksek, olgun tanıyor, çok saygılı olmak istiyordum. Fakat mukaddesatıma saldıranları görünce hayal kırıklığına uğradım. İman ile küfr arasında bocaladım. Küçük aklımla düşünerek, Müslümanlık olarak öğrendiğim bütün bilgileri inceliyordum.

Hepsinin faydalı, iyi, kıymetli olduğunu görüyor, bunları feda edemiyordum. Altı sene, bu tesir altında sarsıldım. Birkaç sene önce beraber oruç tuttuğumuz, namaz kıldığımız arkadaşlarım, öğretmenlerin ve gazetelerin iftiralarına aldanarak, ibadetlerinden vaz geçtiler. Yalnız kalmak, beni daha da üzdü. Acaba haksız mıyım yanlış yolda mıyım diyordum.

1929 senesinde lise son sınıfda onsekiz yaşında idim. Kadir gecesi mektepte yatmıştık. Uyuyamadım. Şaşkın olarak yatağımdan fırladım. Düşüncelerimde, imanda yalnız kalmıştım. Sıkılıyordum, bunalıyordum. Bahçeye çıktım. Gökyüzü yıldızlarla dolu idi. Eyyüp sultanın, yani Halid bin Zeydin türbesine karşı, Halicin ışıklı dalgaları, sanki bana sen haklısın diyorlardı. Hıçkırarak ağladım. ( Ya Rabbi! Sana inanıyorum. Seni ve Peygamberini seviyorum. İslam bilgilerini öğrenmek istiyorum. Beni, din düşmanlarına aldanmaktan koru!)diye yalvardım. Allahü teala bu masum ve halis duamı kabul buyurdu. Kerametler, harikalar hazinesi, ilm deryası Abdülhakim efendi, önce rüyada, sonra camide karşıma çıktı. Beni cezb etti. Eczacı mektebinde talebe iken Beyazıt camii şerifinde vaazlarına, sonra evine gittim. Bana acıdı. Sarf, nahv, mantık, fıkh öğretti. Çok kitap okuttu. Fransız  Maten gazetesine de abone ettirdi. Arabi ve Farisi öğretti. (Emali kasidesi)ni, (Halid-i bağdadi divanı)nın bir kısmını ezberletti.

Sohbetleri o kadar tatlı, o kadar faideli idi ki, çok defa sabahtan gece yarısına kadar yanından ayrılmazdım. Şimdi o sohbetleri hatırladığım anlar, hayatımın en zevkli dakikaları olmaktadır. 1936’ya kadar askeri tıbbiye mektebinde müzakereci iken, hem kimya yüksek mühendisliğine devam ettim. Hem de o İslam aliminin vaazlarından, sohbetinden ilm ve zevk topladım. Kalbimdeki küfr pislikleri temizlendi. İslamiyetin dünya ve ahiret seadeti için biricik kaynak olduğunu anladım. Önceleri büyük sandığım kimseleri, İslam alimlerinin büyüklükleri yanında çocuk gördüm.” (Tam ilmihal Seadet-i Ebediyye kitabının ön sözünden)

Kitabın yazarı Hüseyin Hilmi Işık hocası büyük İslam alimi Seyyid Abdülhakim-i Arvasi hazretleri ile tanışmalarını ve o dönemdeki okulların genel durumunu yansıtmıştır. Tam ilmihal Seadet-i Ebediyye kitabında der ki” Bu kitabı okuyup öğrenen alim olur, bu kitabı okuyup öğrenen ve hayatında uygulayan yani buna göre yaşayan evliya olur.” Kitabın ne kadar değerli olduğunu anlatmaya yeterli olacaktır. Dinini korumak isteyen ve yaşamak isteyen her müslümanın ilmihal ve fıkh bilgilerini öğrenmesi gereklidir. Bin eserden yapılan çalışmayla hazırlanan bu nadide kitabı mutlaka evinizde bulundurarak, baş köşe kitabı olarak dini konularda müracaat edeceğiniz, güvenilir kaynak olması sebebiyle tavsiye ediyorum.    


                    

Sonraki
Önceki Konu
Önceki
Sonraki Konu »