İbrahim Öztürk
Anka, Milli Radarıyla Görev Yapacak
Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ.(TUSAŞ) tarafından üretilen İnsansız Hava Aracı (İHA) Ankalar yeni faydalı yükü SAR ile göreve başladı. Anka, milli radarıyla görev yapacak. Anka İHA sistemi kamera, sinyal istihbarat, telsiz röle ve silah faydalı yüklerine, yeni bir faydalı yük ekleyerek milli sentetik açıklıklı radar (SAR) ile göreve başlayarak Ege ve Akdeniz’de su üstü keşif ve gözetleme yapacak. Deniz kuvvetlerinde kullanılacak olan Anka, üzerindeki SAR ve kamera sistemleriyle radar sayesinde uzak menzilden ve bulut üzerinden bile istihbarat toplama yeteneğine sahiptir. Özellikleri arasında su üstü unsurlarının türünü tespit edebilecek ve konumlama yapabilecek durumdadır.
Anka’ya radarın eklenmesi görüntüleme modlarıyla liman, üs bölgesi gibi stratejik hedeflerden istihbarat toplayabilecek, arama modlarıyla hareketli hedeflerin hızı ve konumlarını belirliyebiliyor. 2013 Yılında ilk prototipi yapılan Anka, 2016 yılında envantere girerek kullanılmaya başlandı. Bu zaman zarfında Ankalar çeşitlenerek güvenlik güçlerinin ihtiyaçlarına binaen geliştirilerek değişikliklerle sistem yenilenmiş. Şu an güvenlik güçleri tarafından konfigürasyonlar olarak çeşitlense de 20’ye yakın Anka görevde ve kullanılmaktadır. Ankaların uçuş süresi 15 bin saati devirmiş durumdadır.
Son zamanlarda gerçekleştirilen operasyon ve harekatlarda karıştırma gibi yoğun harp şartlarında başarıyla kullanıldı. Her geçen gün ihtiyaca göre faydalı yükleri geliştirildi. Anka’ya takılan milli radarı ASELSAN geliştirirken, hava platformları için geliştirdiği görüntüleme ve hareketli hedef tespit radarı Sarper SAR sisteminin seri üretimini tamamlayarak TUSAŞ’a teslim etmişti. Bu sistemlerden birisi yapılan entegrasyondan sonra başarıyla uçuş testleri yapıldı. Sar sensörleri yağışlı, bulutlu ve karanlık havada dahi görüntüleme yapabilme kabiliyetleriyle, fiziksel kısıtların elverdiği en hassa çözünürlükte görüntü alabiliyor. Tasarımından kaynaklanan özel anten ve sinyal işleme yaklaşımlarıyla aynı anten üzerinden görüntüleme ve hareketli hedef tespiti yapması özelikleri arasındadır.
Sarper Sar sadece askeri alanda kullanılmayıp, sivil alanda doğal afet sonrası hasar tespiti ve kriz yönetimi, şehir planlama ve haritacılıkta kullanılması ona kullanım olarak geniş bir alan sunuyor. Sarper, menzil olarak 30 bin feet irtifaya kadar çalışabiliyor.
Kaynak: AA, TRT Haber
Anka, Milli Radarıyla Görev Yapacak
Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ.(TUSAŞ) tarafından üretilen İnsansız Hava Aracı (İHA) Ankalar yeni faydalı yükü SAR ile göreve başladı. Anka, milli radarıyla görev yapacak. Anka İHA sistemi kamera, sinyal istihbarat, telsiz röle ve silah faydalı yüklerine, yeni bir faydalı yük ekleyerek milli sentetik açıklıklı radar (SAR) ile göreve başlayarak Ege ve Akdeniz’de su üstü keşif ve gözetleme yapacak. Deniz kuvvetlerinde kullanılacak olan Anka, üzerindeki SAR ve kamera sistemleriyle radar sayesinde uzak menzilden ve bulut üzerinden bile istihbarat toplama yeteneğine sahiptir. Özellikleri arasında su üstü unsurlarının türünü tespit edebilecek ve konumlama yapabilecek durumdadır.
Anka’ya radarın eklenmesi görüntüleme modlarıyla liman, üs bölgesi gibi stratejik hedeflerden istihbarat toplayabilecek, arama modlarıyla hareketli hedeflerin hızı ve konumlarını belirliyebiliyor. 2013 Yılında ilk prototipi yapılan Anka, 2016 yılında envantere girerek kullanılmaya başlandı. Bu zaman zarfında Ankalar çeşitlenerek güvenlik güçlerinin ihtiyaçlarına binaen geliştirilerek değişikliklerle sistem yenilenmiş. Şu an güvenlik güçleri tarafından konfigürasyonlar olarak çeşitlense de 20’ye yakın Anka görevde ve kullanılmaktadır. Ankaların uçuş süresi 15 bin saati devirmiş durumdadır.
Son zamanlarda gerçekleştirilen operasyon ve harekatlarda karıştırma gibi yoğun harp şartlarında başarıyla kullanıldı. Her geçen gün ihtiyaca göre faydalı yükleri geliştirildi. Anka’ya takılan milli radarı ASELSAN geliştirirken, hava platformları için geliştirdiği görüntüleme ve hareketli hedef tespit radarı Sarper SAR sisteminin seri üretimini tamamlayarak TUSAŞ’a teslim etmişti. Bu sistemlerden birisi yapılan entegrasyondan sonra başarıyla uçuş testleri yapıldı. Sar sensörleri yağışlı, bulutlu ve karanlık havada dahi görüntüleme yapabilme kabiliyetleriyle, fiziksel kısıtların elverdiği en hassa çözünürlükte görüntü alabiliyor. Tasarımından kaynaklanan özel anten ve sinyal işleme yaklaşımlarıyla aynı anten üzerinden görüntüleme ve hareketli hedef tespiti yapması özelikleri arasındadır.
Sarper Sar sadece askeri alanda kullanılmayıp, sivil alanda doğal afet sonrası hasar tespiti ve kriz yönetimi, şehir planlama ve haritacılıkta kullanılması ona kullanım olarak geniş bir alan sunuyor. Sarper, menzil olarak 30 bin feet irtifaya kadar çalışabiliyor.
Kaynak: AA, TRT Haber
Kod ÇeviriciKod Çevirici EmojilerEmojiler